eur:
394.47
usd:
354.59
bux:
0
2024. szeptember 17. kedd Zsófia
Nyitókép: Pixabay

Rá sem lehet ismerni a Mexikói úti csomópontra - ilyen lesz

Most kezdődik még csak a tervezés - '23-ig tart -, de az ígéretek szerint gyorsan fog haladni a beruházás minden résztvevője.

Kezdődhet a Mexikói úti P+R parkolóházak tervezése - posztolta ki Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója. A közbeszerzésen győztes a KÖZTI Zrt.

A Köztinek összetett tervezési programot kell végigvinnie a koncepciótervtől egészen az építéshez szükséges engedélyek beszerzésééig és a kiviteli tervekig. A tervezési munka nettó 624 millió forint értékben 2023 nyaráig tart, a projektet teljes egészében a Kormány döntése szerint a központi költségvetés finanszírozza. A tervezési munkát a BFK a Kormány és a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa döntései alapján végzi, Fürjes Balázs államtitkár irányítása mellett.

A feladat az elsősorban az M3-as autópálya felől érkező autóforgalom számára összesen legalább 1500 férőhelyes új P+R-parkolóházak tervezése az M3 autópálya-bevezető – Hungária gyűrű – Mexikói út csomópontjában, a Mexikói úti Kisföldalatti-végállomásnál. A külső kerületekből és az észak-pesti elővárosokból érkezők így sokkal könnyebben válthatnak majd az autóról kisföldalattira, villamosra vagy trolibuszra, sőt a jövőben akár vasútra is.

Előzetesen megvizsgálták a környéket a Liget Budapest csapatával közösen, ennek eredményeként két, egymáshoz közeli helyszínen épülhetnek a parkolóházak. Egyrészt a Mexikói úti busz- és trolimegállónál ma is P+R-ként használt területre építhető parkolóház az M1 kisföldalatti végállomásánál, másrészt az M3-as sztrádabevezető végcsomópontjának ágai közé emelhető ilyen épület. A parkolóházak létrehozása szervesen kapcsolódik a környék közlekedésének megújításához, zöldebbé tételéhez, a beruházás a Városliget autómentesítéséhez, továbbá a belváros forgalomcsillapításához szükséges feltétel.
A parkolóházak az utolsó bástyát jelentik majd a jelenleg még a Ligetbe és a Ligeten át a belvárosba tartó autóforgalom mérséklésére azzal, hogy jó lehetőséget adnak az autósoknak arra, hogy átüljenek a közösségi közlekedésre.

Ugyancsak a térség közlekedési rendszerének átalakításához tartozik a Rákosrendező pályaudvara fölött épülő híd és a hozzá kapcsolódó komplex közlekedésfejlesztés. Az évtizedek óta tervezett felüljáró egyrészt azzal tudja mérsékelni az autóforgalmat, hogy meghosszabbítja a 3-as villamos tengelyét minimálisan a Béke térig, azaz a 14-es villamos vonaláig, másrészt a szomszédos Zugló és Angyalföld összekapcsolásával tehermentesíteni tudja a Hungária körutat, hogy az elvezethesse a Városligettől az onnan kitiltandó forgalom továbbra is megmaradó részét.

Címlapról ajánljuk
Bendarzsevszkij Anton: vörös vonalat lép át a Nyugat a nagy hatótávolságú rakéták oroszországi bevetésével

Bendarzsevszkij Anton: vörös vonalat lép át a Nyugat a nagy hatótávolságú rakéták oroszországi bevetésével

A nyugati szövetségesek és Ukrajna az amerikai ATACMS és a brit Storm Shadow rakéták használatával újabb vörös vonalat léphetnek át, ami valószínűleg megvalósul, csak az időzítés kérdéses – mondta az InfoRádióban az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány igazgatója. A biztonságpolitikai szakértő arról is beszélt, van-e realitása annak, hogy az oroszok válaszcsapásként nukleáris fegyverekhez nyúlnak.

"Debütál" a nagymarosi mobilgát - képek

Soha nem használták még, 2 és fél kilométeren hivatott védeni a települést a Dunakanyarban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.17. kedd, 18:00
Velkey György
a Magyar Kórházszövetség elnöke, a Magyarországi Református Egyház Bethesda Gyermekkórházának főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. szeptember 17. 06:57
×
×
×
×