Nyitókép: boon.hu/Sátoraljaújhely polgármesteri hivatal

Függőhíd épülhet Magyarországon - fotó

Infostart
2021. augusztus 9. 15:08
Gyalogosok használhatják majd a látványos átkelőt.

Sátoraljaújhely két hegycsúcsa között létesülhet függőhíd, a pályáztatásról már 2017 óta lehetett hallani. Az uniós közbeszerzési közlönyben (TED) most megjelent hirdetmény alapján meg is született a döntés a nyertes kivitelező tekintetében - írta a Magyar Építők. A Szárhegy és a Várhegy közötti kötélhíd megépítése a Graboplan Industrie Kft. feladata lesz, amely több mint 4 milliárd forintból valósíthatja meg a gyalogos létesítményt.

A vállalkozó szellemű turisták a Várhegyen és a Szár-hegyen kiépülő, illetve már meglévő utakhoz és sétányhoz kapcsolódó turistaösvényekről érhetik el a függőhidat a Zemplén Kalandpark nyitvatartási idején belül, belépőjegy ellenében. Beléptető kapukon való áthaladás után mehetnek végig a mozgás- és rezgésérzékeny szerkezeten.

A 700 méter hosszú függőhíd két idegenforgalmi szempontból is népszerű emlékhelyet köt majd össze: a Szár-hegyen látható Magyar Kálváriát, amelynek stációi a trianoni békediktátum során elcsatolt városok neveinek állítanak emléket, valamint a Várhegyen éppen feltárás és turisztikai fejlesztés alatt álló sátoraljaújhelyi várat.

A polgármester a boon.hu-nak azt mondta, a megépülő létesítmény hasznát nem csupán városuk, hanem Tokaj-Hegyalja mind a 27 települése, valamint a zempléni Hegyköz is látja majd, ugyanis évente egymillió turista idelátogatásával számolnak.

  • Korszerű és tartós anyagok felhasználásával épül meg a függőhíd, de a kötélszerkezet erőjátékát jól megmutató és a hagyományos módon készített kötélhidak (pl.: inka kötélhidak) megjelenését imitáló kialakítással. A híd kinézetének megválasztásakor kerülték a látványt befolyásoló függesztő elemek alkalmazását.
  • A parabola alakú hídon a legmeredekebb szakaszok (maximum megközelítőleg 15 százalékosos meredekséggel) a hídfőknél alakulnak ki, a híd középső, több száz méter hosszú szakaszán pedig egy kellemesen járható, közel vízszintes szakasz adódik.
  • Az acélszerkezet beépítése és szerelése – kötélelemek nélkül - minimum 140 tonnát tesz ki.