Nyitókép: MTI/AP/Marcio Jose Sanchez

Óriási bírságot kapott a Google

Infostart / MTI
2021. június 7. 21:20
A cég globálisan is teszteli a Franciaországban bevezetett változtatásokat.

A francia versenyhivatal 220 millió eurós (több mint 76 milliárd forintos) bírságot szabott ki a Google amerikai vállalatra az online reklámpiacon folytatott gyakorlata miatt, és reformokra szólította fel az óriáscéget.

A Google jelezte: megállapodott a versenyhivatallal többféle megoldásról, amely hozzájárulhat az online reklámpiaci működésének javításához.

A Google France jogi igazgatója, Maria Gomri a vállalat blogján közzétett reakciójában rámutatott: a következő hónapokban tesztelik és fejlesztik ezeket a módosításokat, amelyek közül többet globálisan is bevezetnek.

Bruno Le Maire francia gazdasági miniszter üdvözölte a versenyhivatal döntését, amely lehetővé tette a Google szankcionálását annak súlyosan versenysértő gyakorlata miatt.

"Elengedhetetlen, hogy a területünkön működő internetes óriásvállalatok betartsák versenyszabályainkat"

- húzta alá a miniszter.

A versenyhivatal eljárása a programozott hirdetési piacot veszi célba. Ennek során a hirdetők egy valós idejű, licit alapú platformon vásárolják meg az internetezők profilja alapján testre szabott hirdetések jogát.

Ugyanakkor a Google az online reklámpiac más szegmenseiben is jelen van, köztük a kiadó reklámfelületeket értékesítő reklámszervereken.

A techóriás ezt a vertikális integrációt eddig arra használta, hogy a legkedvezőbb árat ajánlva jogosulatlan versenyelőnyhöz jusson - magyarázta a francia versenyhivatal elnöke, Isabelle de Silva.

A tisztségviselő szerint történelmi döntés született, mert ez volt az első alkalom, hogy a döntéshozók az online hirdetések alapját jelentő licitmechanizmusok komplex algoritmusainak működésén alapuló ítéletet hoztak.

A versenyhivatal három sajtócsoport, a francia Le Figaro, a belga Rossel és globális médiaóriás, a News Corp megkeresésére foglalkozott az üggyel.