Nyitókép: teampannon.hu

A szuperkórház új közlekedése a környékét is meghatározza

Infostart
2021. június 3. 13:39
Megvan a Dél-budai Centrumkórházhoz kapcsolódó közösségi és közúti, valamint a gyalogosok és a kerékpárosok megfelelő kiszolgálására alkalmas közlekedési infrastruktúra tervezője.

A közlekedésfejlesztési projekt nyertese az európai uniós közbeszerzési adatok szerint a FŐMTERV Mérnöki Tervező Zrt. (A komplexum korábbi tervpályázatát az M-Teampannon Kft. és Rutkai Pál András nyerte.)

Az új egészségügyi intézmény építésére kijelölt terület a XI. kerület Dobogó városrészében helyezkedik el, az M1-M7 közös bevezető szakasza, a Balatoni út, a Budaörsi út, valamint a Gazdagréti út Dobogó út és a becsatlakozó Őrmezei út által határolt területen.

A közlekedéstervezési ajánlati felhívásban megfogalmazott feladat a Dél-budai Centrumkórházhoz kapcsolódó közösségi és közúti, valamint a gyalogosok és a kerékpárosok megfelelő kiszolgálására alkalmas közlekedési infrastruktúra tervezése – írta a magyarepitok.hu.

Több új csomópont is létrejöhet

A fő cél a Dél-budai Centrumkórház megközelíthetőségének megfelelő kialakítása, ennek esetében figyelembe kell venni a lehető legtöbb közlekedési móddal történő eljutás lehetőségét, valamint a mentő járművek előnyben részesítését.

A Dobogó út hozzávetőlegesen 412 méter hosszú szakaszának (Lapu utca - Balatoni út közötti szakasz) 2x2 sávban történő tervezését végzik el a mentő járművek előnyben részesítésének figyelembe vételével.

A tervezők különszintű csomópontot terveznek

  • az M1-M7 autópálya bevezető szakasz - Budaörsi út - Gazdagréti út - Lapu utca - Dobogó út kereszteződésében,
  • a Balatoni út - Dobogó út kereszteződésében,
  • valamint a mentő-, és buszsávok létesítését is megtervezik.

A további beavatkozások elvégzéséhez szükséges vizsgálatok a kórház telkén és közvetlen elérését biztosító csomópontokon kívül a Kelenföldi pályaudvar, M1-M7 autópálya, Egér út, Péterhegyi út által lehatárolt területet is érinti, beleértve az 1. sz. főút kezdő szelvénye (Sasadi úti csomópont) és az Egér út közötti szakaszát.

A meghatározott közlekedési beavatkozások olyan új, vonzó alternatívát jelentenek majd, amelyek nemcsak az új kórház forgalmát, de a térségben megjelenő egyéb közlekedési igényeket is jól ki tudják majd szolgálni, és a hosszú távú városfejlesztési szempontokhoz illeszkedve hozzájárulnak az egész térség közlekedésének és mobilitásának javításához.