Nyitókép: Pixabay.com

Kampány indult a bérkiegyenlítésért

Infostart
2020. március 7. 12:07
Egy éven belül kiderülhet - többek között a Fővárosi Önkormányzatnál, a BKK-nál vagy épp a Sparnál -, hogy mekkora a férfi és női fizetések közötti eltérés az azonos munkakörökben dolgozóknál. Több hazai szervezet is csatlakozott az Amnesty International nőnapi kampányához.

Nőnap alkalmából az Amnesty International Magyarország kezdeményezésére több munkaadó is vállalja, hogy egy éven belül, 2021. március 8-áig nyilvánosságra hozza, milyen bérkülönbségek vannak a női és férfi munkavállalóik között - írta a Népszava. Az ”Egy Lépéssel Közelebb” kampányához már csatlakozott

a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), a Fővárosi Önkormányzat, és több fővárosi kerület: a II., IV., VI., XIV. kerület.

Az akcióhoz a versenyszférából a többek között a SPAR, a Netpincér vagy az IKEA ígérte meg a csatlakozást. Részt vesz az kampányban a Szakszervezetek Együttműködési Fóruma (SZEF) és a Magyar Szakszervezeti Szövetség (MASZSZ) Nőtagozata is. Az Amnesty azt szeretné elérni, hogy a kampány nyomán minél több munkaadó vállalja, hogy teljes átláthatóságot teremt a bérezési gyakorlatában a nemek közötti különbségeket illetően.

A probléma súlyát érzékeltetendő a lap idézi az Eurostat legfrissebb adatait: Magyarországon 14,2 százalékkal alacsonyabb a nők átlagos bruttó órabére, mint a férfiaké. A KSH 2019 első félévére vonatkozó számításai szerint

a férfiaknak átlagosan havi bruttó 68 ezer forinttal magasabb a keresete.

Ha ebbe azt a „láthatatlan”, kifizetetlen, de annál valóságosabb munkát is beleszámítanánk, amit a háztartásokban jellemzően a nők végeznek, a különbség még jelentősebb lenne.