Loppert Dániel elmondta, hogy a szolnoki vonalon évente 19 millióan utaznak, a teljes MÁV-Start közlekedés hetede ezen zajlik, amelyen jelentős elővárosi és a Debrecen irányába menő távolsági forgalmat is bonyolítanak - tette hozzá.
- A szolnoki vonalon tapasztalható problémák kezelése,
- a menetrend szerinti közlekedés javítása,
- az új KISS típusú emeletes motorvonatok érkezéséhez szükséges infrastruktúra és
- az utasok megfelelő szintű kiszolgálása érdekében
szükséges a pálya kritikus szakaszainak karbantartása, amelyre a MÁV Zrt. jövőre 6 milliárd forintot csoportosít át - tette hozzá.
A kommunikációs igazgató ismertette, hogy elavult az infrastruktúra a csaknem 100 kilométeres szakaszon: mintegy 14 kilométeren van állandó és 9 kilométeren ideiglenes forgalomkorlátozás. Az átépítés nagyrészt erre a 25 kilométeres szakaszra összpontosul majd, ezen belül is a Nyugati pályaudvar és a Kőbánya-Kispest közötti részre, ahol óránkénti 40-60 kilométeres sebességkorlátozás van érvényben.
Az elmúlt 10 év legnagyobb volumenű, a MÁV saját forrásából megvalósuló beruházása során a tervek szerint hat hónap alatt felújítják a vágányokat, cserélik az ágyazatot, a felépítményt és a váltókat, emellett szükség szerint javítják a biztosítóberendezéseket és a felsővezetékeket is. Ezt követően megszűnik a sebességkorlátozás, így visszaállhat az óránkénti 80 kilométeres sebesség a szakaszon - jegyezte meg.