Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

Vége lehet a dugóknak az egyik legrosszabb útvonalon - itt vannak az elképzelések

Infostart
2019. október 2. 06:16
Fontos témákat érintettek a Budakörnyéki Önkormányzati társulás legutóbbi ülésén.

A testület ülésén elhangzott, hogy alapproblémát a Budakeszin tapasztalható közlekedési dugók jelentik. Ez a helyieken túl még nagyjából 50 ezer másik embert érint, akik busszal vagy autóval a Zsámbéki-medencéből csak ezen az úton tudnak bejutni a fővárosba – írja a BudaPestkörnyéke.hu.

12 éve vannak forgalomszámlálási adatok arról, hogy az óriási dugót nem a helyiek és Zsámbék-medence települései felől érkezők okozzák, hanem a Budaörs felől jövő forgalom.

  • Szóba került, hogy a Budaörs felől érkező autósokat úgy kellene szabályozni, hogy a budakeszi Tescónál lévő lámpa jó hosszan mutasson pirosat, hogy a budaörsiek inkább az autópályán menjenek be a városba.
  • Telki polgármestere szerint modern alogoritmusok segítségével kellene megoldani a szabályozást, vagyis ha van Telki felől forgalom, pirosat kapnak a Budaörs felől érkezők, ha nincs, akkor mehetnek.

Csenger-Zalán Zsolt, a térség országgyűlési képviselője ugyanakkor közölte, hogy semmilyen településhatárra kitett forgalomleállító lámpát nem támogat. Hangsúlyozta:

az egyedüli megoldást az M0-s megépülése jelentené,

de a legjobb a közösségi közlekedés fejlesztése lenne, és persze az, ha az emberek letennék a kocsijukat.

Megemlítette azt is, hogy a biatorbágyi vasútvonal szárnyvonalaira vannak elképzelések. A budai agglomerációból eddig hiányoztak a pesti agglomerációban régóta meglévő elővárosi vasútvonalak és HÉV-ek.