A jegyvizsgálókat ért erőszakos cselekményekkel, valamint az ellenőrzések közbeni bántalmazásokkal szemben a pályaudvarokon bemondott figyelemfelhívások és a meghozott védelmi intézkedések hoztak pozitív eredményeket - de szükség volt valamilyen közvetlen segítségre is - mondta az InfoRádió kérdésére Biber Anettet, a MÁV Csoport szóvivője.
A vasúttársaság a sérelmet elszenvedő munkatársai számára gyors segítséget nyújtó lehetőség megtalálása érdekében széleskörű szakértői vizsgálatot folytatott. Ennek eredményeként a vonatszemélyzet konfliktuskezelési tréningen vett részt, valamint a jegyellenőrző készülék segélykérő (S.O.S.) funkcióval bővült, aminek segítségével az adott vonaton szolgálatot teljesítő kollégák probléma esetén gyorsan tudják riasztani a fedélzeten utazó vagyonőrt, a többi jegyvizsgálót, mozdonyvezetőt, vagy az üzemirányítókat.
Ilyen helyzet többek között a bántalmazás vagy azzal való fenyegetés, utas rosszulléte, balesetveszély elhárítása, utasok értékeinek vagy a jármű védelme.
A tavaly nyár óta eddig 12 alkalommal használták a jegyvizsgálók. A bevezetés óta szerzett tapasztalatok azt mutatják, hogy amikor problémás utassal van dolga egy jegyellenőrnek, több támogató jelenlétében a konfliktusok hatékonyan csillapíthatók.
A jegyvizsgálók elmondása alapján megesett, hogy egyszerre öt utas lépett fel fenyegetően, azonban a pánikgomb használata után érkezett erősítés végül meggyőzte őket, lehiggadtak, és mindannyian fizettek - olvasható a MÁV közleményében.
Intézkedés alkalmával nem minden esetben együttműködők az utasok és előfordult, hogy nyolc fenyegetőző utashoz kellett rendőrt hívni a következő állomáshoz. Több alkalommal rosszullét miatt hívtak mentőt utashoz a szolgálatban levő jegyvizsgálók az S.O.S. gomb segítségével.