Az áprilisi hóesés komoly károkat okozott a Mátrában

Infostart
2019. április 3. 13:41
A 2017-es hóesés miatt károsodott a villanyvezeték a Felső-Mátra területén. A helyreállítás azóta sem történt meg, emiatt problémák adódnak az egyik környékbeli szállodában. A hotel vezetője panaszt tett, a térség országgyűlési képviselője intézkedik.

Az évek óta aggasztó gondot a Hotel Ózon Residence igazgatója vetette fel. Szerinte a lógó kábel nemcsak életveszélyes, de a szálloda biztonságát sem garantálja, továbbá a szomszédos hotelek és a közeli gyógyintézmény működését is veszélyeztetheti egy áramszünet.

Az igazgató a HEOL kérdésére elmondta: az elmúlt tíz évben többször előfordult, hogy ingadozott az áramellátás. A gyakran ­előforduló áramszünetek gondot okoznak az automatikusan vezérelt fűtésrendszerben, de az átjátszóknál, de a wifiknél is nagy károkat okozott.

Hozzáteszi, hogy olyan hosszú tartós áramszünet azóta nem fordult ugyan elő, de ez csak annak köszönhető, hogy az elmúlt télen nem volt komolyabb havazás, ónos eső a Felső-Mátrában.

A megoldás terve már létezik: Horváth László, a térség országgyűlési képviselőjének korábbi javaslatára ugyanis a kormány kiemelt üggyé nyilvánította a légkábelek földkábelre történő cseréjét.

A Mátrában valóban vannak olyan nem működő, régi, kidőlt oszlopok, melyek elszállítása csak jelentős erdőirtással volna lehetséges, ám ezek az oszlopok semmilyen veszélyt nem jelentenek – tudatta a portállal Boross Norbert. Az Émász ­szóvivője elmondta, hogy a ­Mátra energiaellátását hagyományos távvezetékekkel rendkívül nehéz megoldani, hiszen a természetvédelmi előírások nem teszik lehetővé a védő erdő nyiladék létrehozását. Ennek megoldásaként a Mátrában és a Bükkben is számos projekt indult, melyek célja a légvezetékek kiváltása kábelekkel.

A felső-mátrai régiót három projekt érinti, kettőre már a szükséges hatósági engedélyek is elkészültek. A folyamatot ugyanakkor hátráltatja, hogy nem sikerült olyan kivitelezőt találni, aki ezen a rendkívül nehéz terepen a munkát megfelelő módon elvégezné.

Az Émász a lehetséges nyomvonalak újratervezésével próbálja a megfelelő kivitelezőt megtalálni - írja a lap.