Minden évben eljön a pillanat, amikor a motorosok "bemotorozzák" a járgányukat, vagyis először veszik el a motort. Ilyenkor a guminyomástól kezdve a motor állapotán át a fékig és az elektromos rendszerekig, alapvető tartozékokig mindent ellenőrizni kell - hívta fel a figyelmet az InfoRádióban Csapó Zoltán Zsolt, a Motoros Érdekvédelmi Egyesület elnöke, persze ezt a KRESZ is előírja.
"Mivelhogy megkoptak a tavalyi élmények, tapasztalatok, rutin,
érdemes kimenni egy olyan részre, parkolóba, ahol a megállást, kikerülést és minden manővert be lehet gyakorolni.
Hozzá kell szokni az új állapothoz, hogy újra két keréken vagyunk" - nyomatékosította Csapó.
Mint rámutatott, komoly mennyiségi változás állt be a motoros közlekedésben,
tíz év alatt 24 százalékkal nőtt a motorok száma Magyarországon,
és amint egyre nehezebb a városi autózás, egyre többen fogják választani a motorozást.
Szerinte az "autós-motoros konfliktus" egy régi "pejoratív berögződés", ami helyett a statisztikai adatokra érdemes nézni:
"Amikor egy autós-motoros baleset történik, akkor több mint 70 százalékban az okozó fél az autós.
Ez egy régóta érvényes szám, de valahogy senki nem foglalkozik vele" - hangoztatta. Az előítélet szerinte valahogyan abból indulhat ki, hogy motorral közlekedni dinamikusan lehet, és a motorosok nem ritkán cikáznak is az oszlopok között, de a balesetet messze inkább az autósok okozzák.
Úgy látja, a motorosok sokkal képzettebbek a közlekedéstechnikát tekintve is, hisz folyamatosan tanulnak, ezért kapacitál mindenkit, aki az utakon van, hogy vegyen részt néha egy-egy hétvégi vezetéstechnikai tréningen.