Nyitókép: Máthé Zoltán

Veszprémi középiskola vezeti az országos rangsort

Infostart
2018. október 8. 12:47
A második és a harmadik helyen két fővárosi gimnázium áll.

A veszprémi Lovassy László Gimnázium vezeti a középiskolák rangsorát - tette közzé a legjobbiskola.hu portál. Az összegzés szerint a második helyezett a nyolcosztályos, budapesti Deák Téri Evangélikus Gimnázium lett, a bronzérmet pedig ugyanezen intézmény négy évfolyamos képzési formája szerezte meg.

A hagyományos, négy évfolyamos gimnáziumokat tekintve az első két helyezett az összetett listát is vezető Lovassy László Gimnázium, illetve a Deák Téri Evangélikus Gimnázium lett. A harmadik helyen a fővárosi V. kerületi Eötvös József Gimnázium végzett.

A szakközépiskolák rangsorát a Győri Szolgáltatási Centrum Krúdy Gyula Gimnáziuma, Két Tanítási Nyelvű Középiskolája, Turisztikai és Vendéglátóipari Szakképző Iskolája vezeti. A második helyen a Szombathelyi Szolgáltatási Centrum Kereskedelmi és Vendéglátó Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma végzett, míg a harmadik ebben a kategóriában a Győri Műszaki Szolgáltatási Centrum Lukács Sándor Mechatronikai és Gépészeti Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma lett.

A legjobbiskola.hu portál 1000 intézmény 1700 képzési formáját rangsorolta, a lista elkészítésének metódusáról a portálon az olvasható, hogy a sorrend kialakításánál az Oktatási Hivatal által közzétett legfrissebb kompetenciaméréseket és érettségi eredményeket vették figyelembe. Arra voltak kíváncsiak, hogy az érettségin indult diákok milyen sikerességgel végeztek a választott tantárgyból, és hogy hányan választották az iskola sikeres érettségi tantárgyait. Számoltak az iskola eredményeinek stabilitásával is,

a más listáknál szokásos egy év helyett öt esztendő érettségi és kompetencia-felmérési eredményeit átlagolták,

így egy-egy jó vagy rossz év nem torzítja az eredményeket, hanem egységes képet lehet kapni az egyes középiskolák teljesítményéről.

A készítők nevében Palotás Ádám az MTI-nek arról is beszélt, hogy minden érettségi tantárgyból meghatározták az országos átlagot és ehhez viszonyították, hogy egy-egy iskolában mennyivel lett jobb vagy rosszabb az érettségi eredmény. Így az a diák, amelyik tudja, milyen tárgyból szeretne felvételizni, könnyen kiválaszthatja, melyik középiskolában van esélye a legjobb eredményt elérni.