Megerősítette a Főpolgármesteri Hivatal a g7.hu-nak, hogy a Gellért-hegyre sikló épülhet, és az Erzsébet híd budai hídfője környékén valóban a projekttel kapcsolatos régészeti feltárás zajlik.
A sikló bejárata a Rác Fürdő mellett induló, a Hegyalja út alatt kialakított aluljáróból nyílik majd. Itt a portál értesülése szerint egy 13 busz befogadására alkalmas parkoló épülne (a Citadellánál 12 férőhelyes a kapacitás). A budavári siklóval ellentétben ezen a vonalon egy pályát alakítanának ki, középen egy kitérővel.
A főváros azt is közölte, hogy a tényleges építési munkák a következő fél évben kezdődnek és várhatóan 15 hónapig tartanak, vagyis
2020 nyarán már siklóval lehetne menni a Gellért-hegyre.
A sikló megépítése egyben azt is jelenti, hogy a Citadella környékéről hamarosan eltűnhetnek a turistabuszok, a Főpolgármesteri Hivatal szerint ugyanis a beruházás “egyik nem titkolt célja”, hogy a Gellért-hegyet mentesítse a tömeges buszforgalomtól.
Az első, meredekebb szakaszon az Orom utca vonaláig a sikló föld alatt futna, az ezutáni lankásabb szakaszon pedig 2,5-3,5 méter magas hídszerkezeten haladna a Citadella sétányig. A menetidő a tervek szerint 72 másodperc lesz.