Szakértő: a fiatalok rengeteg információt dolgoznak fel egyszerre

Infostart / InfoRádió - Halmi Anett
2018. szeptember 22. 15:00
Magyarországon az elmúlt egy évben jelentősen csökkent a televíziószolgáltatásra előfizetők száma, de a tévénézésre fordított idő nem. Az újfajta médiafogyasztás átalakítja a gondolkodási és döntési folyamatokat is – hangsúlyozta Németh Erzsébet szociálpszichológus, egyetemi tanár.

A televíziózás egyre inkább interneten történik, és egyre gyakrabban elszakad az egyes adások idejétől – mondta az InfoRádiónak a szakértő. A hagyományos televíziózás inkább az idősekre jellemző.

Folyamatosan bővül viszont az a korosztály, amely egyszerre televíziózik, internezetik, telefonozik, több képernyővel foglalkozik

– tette hozzá. A fiatalok otthonosan mozognak az új típusú, internetalapú médiafogyasztásban, de az idősebbek között is egyre elterjedtebb. „Ez még semmi ahhoz képest, ami néhány év múlva lesz általános” – fogalmazott.

Bár a tévéelőfizetések száma csökkent, a televíziónézésre fordított idő azonban még egy kicsit emelkedett is Magyarországon. Egy-egy eszköz több mindenre képes, egyszerre több eszközt néznek és használnak az emberek – emelte ki Németh Erzsébet.

A fiatalok rengeteg információt dolgoznak így fel egyidőben, ez azonban átalakítja a feldolgozás mélységét, milyenségét, és a döntési folyamatokat.

Az idősek többet – több mint napi 6 órát – tévéznek, a fiatalok pedig 11 órát töltenek a képernyők előtt, ebből ugyanakkor csupán 3 óra a televízió, a fennmaradó időben játszanak, csetelnek, szociális életet élnek. Az úgynevezett nem aktív emberek (akiknem járnak dolgozni és tanulni) nagyon sokat néznek tévét, a legkevesebbet pedig az egyetemisták töltenek a tévé előtt.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Szakértő: a fiatalok rengeteg információt dolgoznak fel egyszerre
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást