Nyitókép: MTI Fotó: Ujvári Sándor

Megsérülhetett az államfői útra készülő repülőgép

Infostart / InfoRádió - Szabó S. Gergő
2018. szeptember 18. 20:43
Az InfoRádió értesülése szerint a Bukarestbe készülő Áder János nem volt a fedélzeten, amikor a baleset történt.

Mint arról az InfoStart is beszámolt, Áder János nem tudott elutazni Bukarestbe a Három Tenger Kezdeményezés államfői csúcstalálkozójára, mert megsérült a köztársasági elnök repülőgépe a Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtéren.

Az InfoRádió úgy tudja, hogy az államfő nem volt a gépen, amikor az eset történt.

A Köztársasági Elnöki Hivatal közleménye szerint az államfőt a bukaresti magyar nagykövet képviselte a programon. A román fővárosban kedden tartották a 12 kelet- és közép-európai uniós országot tömörítő Három Tenger Kezdeményezés államfői csúcstalálkozóját.

Az InfoRádió megkereste az ügyben érintett Honvédelmi Minisztériumot, hogy megtudja, pontosan mi történt a repülőgéppel, és közben volt-e bárki a fedélzeten. Amint válaszol a tárca, cikkünket frissítjük!.

Landolás előtt történhetett valami

Arról azonban, hogy pontosan mi történt, eltérő értesülései vannak több portálnak. A 444.hu információi szerint a nemrég beszerzett, kormányzati repülőként is használt mindkét Airbus felszállt volna kedd reggel. Az egyik ezt meg is tette, Orbán Viktor utazott vele Moszkvába, a másikkal ment volna Áder János Bukarestbe, azonban baleset történt, az aszfalton várakozó géppel ütközött az étel-ital rakományt szállító autó, és annak felemelt rakománya.

A repülő ajtaja a hírportál szerint eldeformálódott, így a gép nem szállhatott fel.

A 24.hu úgy tudja, hogy a konténerek emelése közben a repülő ajtaját ismeretlen okból kinyitotta a gép személyzete, a nagy tömegű rakomány pedig összeütközött az ajtóval. Az eset után megvizsgálták a repülőt és kiderült, hogy

sérülhetett a túlnyomásrendszer, ezért ki kellett vonni a gépet a forgalomból.

Vizsgálat indult

Az ilyen műveletek közben – amikor a repülőgép ajtajához valamilyen rakományt, vagy lépcsőt emelnek, az a szabály, hogy az ajtót zárva kell tartani. Amikor a rakományt felemelték, a rakodást végző dolgozó kopog a gép ajtaján, majd a személyzet belülről kinyitja azt. Ez a szabály garantálja, hogy ne okozzanak kárt a repülőben.

Az InfoRádió értesülése szerint a vizsgálatok mind a személyzet, mind a földi kiszolgáló felelősségére kiterjednek, hiszen megfelelő eljárásrenddel és kommunikációval megelőzhető lett volna a baleset.