"Nagy jelentősége van annak, hogy egy közös piacépítési gondolkodás indul el újra, és nem egy tárgyiasult palackot használnánk fel a borok népszerűsítésében. Természetesen fontos az is, hogy megbízható, jó minőségű bor legyen a felismerhető egri palackban - mondta Lőrincz György, az Egri Borút Egyesület elnöke.
Elsődlegesen úgy tűnik, hogy
a borvidék termelő közössége a superior és a grand superior eredetvédett borok piacra jutását szeretné ezzel a palackkal elősegíteni.
A cél az, hogy az egri bor utánozhatatlan, lélegzetállító karakterével egyre többen megismerkedhessenek - tette hozzá Lőrincz György.
A palackkal kapcsolatban elmondta, hogy még nem teljesen kiforrott, hogy milyen lesz, de már van egy irány: egy 1936-os, alapvetően bordeaux-i formájú egri palack lenne a kiindulópont, amelyet jelentősen megújult dizájnban forgalmaznának.
"Érdekes kérdés, hogy a borvidék mit üzen most, milyen stílusú borokat képes előállítani. Nagyon sok olyan termelő van, aki burgundi palackban hozza forgalomba a borát, sok pedig bordeaux-i palackban". Ezeket is figyelembe véve készül az új terv.
"A fektethetőség, a dizájn, az arculat, a hagyományhoz való kötődés, valamint az 1936-os palack lesz az alapja az új palacknak"
- emelte ki az Egri Borút Egyesület elnöke.
Magát a formát már 2019-ben is be tudják mutatni és akár már a jövő évi Bikavér Ünnep környékén is látható lehet. Lőrincz György hozzátette: a tervezés maga is lassabb folyamat, a gyártás sem egyszerű egy üveggyárral való együttműködésben, hiszen ott be kell ütemezni az egyes gyártásokat, de a lehető legrövidebb időn belül igyekszik a borvidék megvalósítani az új projektet.
Az interjút teljes terjedelmében online az Infostart oldalon az InfoRádió Hordóminta című magazinműsorának szeptember 5-i adásában hallgathatják meg.