Jelenleg Szigetszentmiklós és Csepel térségben három beruházás zajlik, melyek a közlekedési infrastruktúra fejlesztését és javítását célozzák:
- a Massányi út felújítása – Szigetszentmiklós Város Polgármesteri Hivatalának beruházásában – 2018. július 13-ától 2018. október közepéig,
- az M0 autóút felújítása – a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. lebonyolításában és beruházásában – 2018. július 14-től több ütemben 2020 tavaszáig,
- a Csepel-Szigetszentmiklós összekötő út felújítása – a Magyar Közút Nonprofit Zrt. beruházásában – pedig 2018. május 2-ától október közepéig tart.
Az érintett térség agglomerációjába az elmúlt években jelentősen megnőtt a lakosság száma, ezt a robbanásszerű növekedést az infrastruktúra nem tudta lekövetni, így felújítások vagy balesetek nélkül is rendszeresek a torlódások, ami a korlátozással járó munkavégzések megvalósítását is nehezíti – hívja fel a figyelmet a Magyar Közút Zrt.
A szigetszentmiklósi csomópontban csak az M0-s autóútról az M5-ös felől jövők nem tudnak lekanyarodni Csepel irányába, illetve Csepelről az M1-es felé történő felhajtás nem lehetséges szeptember végéig. Aki Csepelről Szigetszentmiklósra vagy épp a másik irányba halad, a kihajtó lezárása miatt könnyebben juthat át az átépítés alatt álló csomóponton, hiszen az M0 irányába se a le-, se a felhajtás nem lehetséges, így nincs keresztező forgalom. Akik Csepel felől szeretnének az M0-ra felhajtani az M1-es irányába, a halásztelki csomópontot használhatják, akik pedig Csepelről az M5-ös felé közlekednének, azok a Csepeli úton Szigetszentmiklós irányába haladhatnak, majd az M0-s feletti hídon áthajtva, közvetlenül felhajthatnak az M0 autóútra.
A halásztelki csomópontot használók számára a II. Rákóczi Ferenc úton a jelzőlámpák programját a szakemberek felülvizsgálták, így azon jelenleg forgalomfüggő program fut, ezzel segítve a forgalom lefolyását.
A Csepeli út új körforgalmának építési munkáinak felgyorsítása érdekében a Magyar Közút Nonprofit Zrt. mindent megtesz, hogy a korlátozással járó munkák a lehető leghamarabb befejeződjenek. Mivel a körforgalom építése kapcsán beton támfalat építenek, ezért a technológiai átfutási idők kötöttek, de minden egyéb, korlátozással járó, kiegészítő tevékenységet csúcsidőn kívül, hétvégén vagy éjszaka végeznek majd a szakemberek.
A rendőrség tájékoztatása szerint az egyes, torlódásokban érintett főbb helyszíneken jövő héttől rendőrök is segítik majd a közlekedőket.