eur:
393.38
usd:
368.16
bux:
65885.93
2024. április 24. szerda György
Repülőgép érkezik a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér ferihegyi 2-es leszállópályájára a főváros XVIII. kerületében. Előtérben balra a leszállópálya bevezető fénysora. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: Jászai Csaba

Élhetetlen Ferihegy környéke - törvénnyel csökkentenék a zajt

Törvényjavaslat készül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közelében élők életének javítása érdekében. A XVII. kerületi polgármester szerint a repülőtér 2-es kifutópályája a jogszabályok ellenére túl közel épült a lakott területhez, emiatt jelentős a környékbeliek zajterhelése.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közelében élők ingatlanjai teljesen elértéktelenednek, az ott tapasztalt zaj pedig rendszeresen zavarja a lakosságot, ezért a Lehet Más a Politika törvényjavaslatot nyújt be az ott élők kártalanítása érdekében - mondta Schmuck Erzsébet, az LMP frakcióvezető-helyettese.

"Az ingatlanok teljesen elértéktelenednek, nagyon sokan nem bírják már a növekvő zajszennyezést és az ártalmakat,

elköltöznének máshová, de nem történik meg a kisajátítás, és ezeket az ingatlanokat nem lehet kiadni sem"

- tette hozzá az frakcióvezető-helyettes.

Riz Levetne, a XVII. kerület polgármestere is egyetértett azzal, hogy a ferihegyi repülőtér 2-es kifutópályája a jogszabályok ellenére túl közel épült a lakott területhez, emiatt jelentős a környékbeliek zajterhelése.

Elmondta, hogy 1983-ban az akkori jogszabályban előírt öt kilométeres védőtávolság helyett 1,6 kilométerre épült a lakóházaktól a Rákoshegy mellett a repülőtér 2-es pályája. Ebből adódik a hatalmas zajterhelés,

emberek feje fölött 100-150 méterre repülnek a gépek, és teszik élhetetlenné a nappalt és éjszakát

- tette hozzá.

Schmuck Erzsébet szerint lenne más lehetőség is a zajterhelés csökkentésére, akár menetrend- és forgalmi szabályozásokkal, és azzal is, hogy milyen pályákon közelíti meg vagy hagyja el a repülő a repülőteret.

A polgármester elmondta, hogy jogi úton is igyekeznek megoldást keresni a lakosság problémáira.

2011-ben 1200 repülés volt, 2017-ben már 16 ezer, tehát több, mint tizenkétszeresére nőtt a forgalom,

ezért azt javasolták, hogy a rákoshegyi pályavéget csak rendkívüli esetben, életveszély esetén lenne szabadna működtetni - állapította meg Riz Levetne.

"Egy nagyon alapos beadványt készítettünk, amelyben azt kezdeményeztük az alkotmánybíróságnál, hogy azt a jogszabályt, amely megengedi ennek a jogszabálysértő módon megépült pályavégnek a használatát, semmisítse meg" - tette hozzá.

Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója korábban hangsúlyozta, március 12-én kezdődött a repülőtér 1-es kifutópályájának felújítása, ami június 30-ig tartott, ezalatt a teljes légi forgalmat a 2-es kifutópálya szolgálta ki, ennek az volt a következménye, hogy megnőtt a forgalom a lakott területtől csupán 1600 méterre lévő 2-es pálya tengelyében. Hozzátette:

pénzt adtak az önkormányzatnak is, ami fedezte a házak javítási költségeit.

Hardy Mihály arról is beszélt, hogy a kivásárlásokat érintő tárgyalásokat tíz évvel ezelőtt ajánlották fel bizonyos ingatlanokkal kapcsolatban, a kerület vezetése azonban nem élt ezzel a lehetőséggel.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor a Szakma Sztár fesztiválon: "ha csinálsz valamit, csináld világszínvonalon, ez rám is vonatkozik"

Nehéz ugyan szerinte kisilabizálni, hogy mit hoz a jövőt, de a kormány segít abban az MKIK-val összefogásban, hogy megfelelő, korszerű, időt álló képzésben részesülhessenek a fiatalok egy veszélyes világban is - mondta a miniszterelnök egy fiatalok szakmaválasztását segítő fesztivál szónokaként.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.24. szerda, 18:00
Isépy Tamás a Századvég makrogazdasági üzletág vezetője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×