Kiderült, miért áll az Ügyfélkapu

Infostart
2018. április 26. 15:49
Hajnal óta nem működik több állami informatikai rendszer, ami érinti többek közt az Ügyfélkapu magyarorszag.hu címen elérhető nyilvános szolgáltatását, valamint az intézmények - például bíróságok - által használt elektronikus küldeménykezelő rendszert.

A birosag.hu-n egy közleményben az áll, hogy "A Központi Rendszert üzemeltető NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. jelzése alapján az elektronikus küldeményeket kezelő informatikai rendszer előre nem látott hibája miatt 2018. április 26. napján 03:48 pertől bizonytalan időpontig az elektronikus ügyintézés (beadványok érkeztetése, kiadványok kiküldése) szünetel. Az üzemkiesés végét külön közleményben jelezzük.

A polgári perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény 394/G. § (10) bekezdése valamint a 2016. évi CXXX. törvény 617. §, illetőleg a büntetőeljárásról szóló 1998. évi XIX. törvény 74/I. § (2) bekezdése alapján 2018.04.26. napja a napokban és munkanapokban megállapított határidőkbe nem számít bele."

A rendszerleállásról és a várható újraindulásról az Index azt tudta meg a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt-től (NISZ), hogy "a NISZ Zrt. által működtetett honlapokon elérhető komplex szolgáltatásokban

a fennakadásokat szoftverhiba okozza, amelynek elhárításán a NISZ és az Oracle szakemberei folyamatosan dolgoznak".

Azt még nem tudni, várhatóan meddig tart a leállás.