Erre figyelnek a fogyasztóvédők húsvétkor

Infostart
2018. március 21. 11:12
Idén is kiemelt ellenőrzéseket tart a fogyasztóvédelem a húsvét előtti hetekben. Budapest Főváros Kormányhivatalának fogyasztóvédelmi szakemberei a húsvéti slágertermékekre fókuszálnak annak érdekében, hogy az ünnep előtti vásárlások során ne érje kellemetlen meglepetés a fogyasztókat.

A korábbi évekhez hasonlóan a kiemelt ünnepi időszakokban fokozott ellenőrzéseket folytat Budapest Főváros Kormányhivatala fogyasztóvédelmi hatósága.

A húsvétot megelőző két hétben tartott

vizsgálatok leginkább a csokoládék, sonkák, valamint a húsvéti szokásokhoz kapcsolódó „slágertermékek" és az azokhoz köré épülő szolgáltatások vizsgálatát jelentik.

Az idei ellenőrzések során elsősorban a széles fogyasztói tömegeket vonzó nagy áruházláncok, bevásárlóközpontok üzleteire, hiper- és szupermarketekre, élelmiszerüzletekre, műszaki üzletekre, ruha- és divatáru üzletekre koncentrálnak a fogyasztóvédelmi ellenőrök, de ahogyan az más ünnepi időszakban is lenni szokott, a szakemberek jelen lesznek a nagyobb kültéri kitelepüléseken, vásárokon és piacokon is.

Az ellenőrzéseken a fogyasztóvédelem azt vizsgálja, hogy a kereskedők megfelelően feltüntették-e az árakat a termékeken, de azt is ellenőrzi, hogy a pénztárnál valóban azt az árat számítják-e fel, ami a terméken, a polcon vagy az akciós újságban szerepel.

Az ellenőrzés során az ilyenkor gyakori akciós ajánlatok valóságtartalmát is ellenőrzik: a fogyasztóvédelem azt vizsgálja, hogy az akciós csomagok valóban a meghirdetett termékeket tartalmazzák-e, és amennyiben az ellenőrzés során eltérést, fiktív árkedvezményt vagy megtévesztő tájékoztatást tapasztalnak, azt figyelmeztetéssel, indokolt esetben pedig bírsággal szankcionálják.

A fogyasztóvédelmi hatóság eddigi tapasztalatai szerint az egyik leggyakoribb probléma, hogy az akciós árat a pénztár nem érvényesíti, vagyis az eredeti, nem akciós árat számítják fel. Ennek elkerülése érdekében a szakemberek a vásárlóknak azt javasolják: mindig ellenőrizzék a blokkon szereplő árakat, és vessék össze a kiírásokkal. A vizsgálatok során arra is volt példa, hogy a termékek mérése nem hitelesített mérőeszközzel törtét, de az is előfordult, hogy a csomagolóanyag súlyát is belemérték a termékbe, ami indokolatlan többletkiadást jelenthet a vásárlóknak. Pozitívum ugyanakkor, hogy az eddig végzett vizsgálatok során a kereskedők minden esetben eleget tettek nyugtaadási kötelezettségüknek.