Ez a megoldás, ha utazáskor probléma adódik

Infostart / InfoRádió - Dzsubák Tamás
2018. március 3. 19:42
Súlyos károktól mentesülhetünk, ha utasbiztosítást kötünk – hangsúlyozta az InfoRádiónak a Budapesti Békéltető Testület utazási ügyek munkacsoportjának vezetője. Molnár Judit szerint amennyiben utazási irodára bízzuk a külföldi utunk szervezését, úgy mindenképpen csak jogszerűen működő cég szolgáltatásait vegyük igénybe.

Akár utazási irodán keresztül, akár magunk intézzük utazásunkat, fontos az előkészület – hangsúlyozta a Budapesti Békéltető Testület munkacsoport-vezetője. Molnár Judit hozzátette: előbbi esetben elsődleges, hogy jogszerűen működő vállalkozásnál foglaljunk, hiszen az ilyen cégeknek biztosítaniuk kell a fogyasztók védelmét. Budapest Főváros Kormányhivatalának honlapján megtalálható a nyilvántartásba vett, jogszerűen működő utazási irodák listája.

A munkacsoport-vezető az utasbiztosítás fontosságára is felhívta a figyelmet. „Bármi történhet velünk az utazás során, és

nem érdemes azt a gyakorlatilag napi egy kávé árát megspórolni”

– hangsúlyozta.

Repülőút során érhetik kellemetlen meglepetések azokat, akik nem olvassák el a légitársaság általános szerződési feltételeit – emelte ki Molnár Judit. A szabályok előírják, hogy egy kézipoggyász mekkora lehet; ha ennél nagyobb csomagot visz az utazó, nem fogják felengedni a fedélzetre, és pótdíjat is kell fizetni – figyelmeztetett. De vannak olyan légitársaságok is, amelyek kizárólag nyomtatva fogadják el a jegyet, ennek hiányában pótdíjat követelnek – tette hozzá.

Ha utazási irodával utazunk, jó tudni, hogy a szállodáknak nem elég a helyi besorolás szerinti csillagszámot megadniuk, hanem, ha ez a rendszer eltér a magyartól, akkor azt is fel kell tüntetni, hogy a magyarországi sztenderdek szerint hány csillagosnak felel meg az ellátás. 

Hogyan reklamálhatunk?

Akár a saját, dokumentált panaszunkkal is reklamálhatunk, ha egy külföldi nyaraláskor nem azt kaptuk, amiért fizettünk – mondta Molnár Judit. „Ha külföldön tartózkodunk, és azt látjuk, hogy nem azt a szolgáltatást kapjuk, mint amire szerződtünk, akkor nagyon fontos, hogy ne várjunk addig, amíg vége van az utazásnak” – hangsúlyozta.

A szakértő szerint a helyszínen kell cselekednünk, a panaszt az utaskísérő felé kell jelezni, aki jegyzőkönyvet vesz fel. Ha nincs utaskísérő, akkor ugyanezt a szállodával vagy a helyi szolgáltatóval érdemes megkísérelni. Amennyiben erre sincs lehetőség, az utasnak magának érdemes feljegyzést készítenie, azt tanúkkal aláíratni, valamint fotót és videofelvételt készíteni. Magyarországra visszatérve – a problémát jelezve – a dokumentumokat az utazási irodának kell átadni.

Ha nem rendeződik a panasz, a Budapesti Békéltető Testülethez lehet fordulni, melynek eljárása gyors és ingyenes – tájékoztatott a szervezet utazási ügyek csoportjának vezetője. A tapasztalat szerint az utazási irodák együttműködnek a testület eljárása során, és jellemzően egyezséggel zárulnak az ügyek. 


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Molnár Judit az utazás előkészületeiről
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Molnár Judit az utazás során felmerülő panaszkezelésről
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást