Befűtöttek a lakáspiacnak - lapszemle

Infostart
2018. március 2. 09:20
A Magyar Idők azt írja, hogy egy korszerű fűtéssel ellátott, felújított lakás 30 százalékkal is többe kerülhet egy felújítandónál.

A Magyar Idők azt írja, hogy egy korszerű fűtéssel ellátott, felújított lakás 30 százalékkal is többe kerülhet egy felújítandónál, sokan mégis hajlandóak megfizetni a magasabb összeget. A fűtéstípustól függő havi rezsiköltségben még egy kis lakás esetén is tízezer forintos különbség lehet - hívja fel a figyelmet a lap szerzője.

A Magyar Nemzet szerint a jegybank új statisztikájából az olvasható ki, hogy egyre kevesebb az olyan hitel, amelyet nem tudnak kifizetni az adósok. A bankok nem fizető állománya azonban nem azért csökken, mert a bajban lévő családok közül egyre többen kerülnek jobb helyzetbe, hanem azért, mert a pénzintézetek tömegével értékesítik a fizetésképtelenné vált ügyfelekkel szembeni követeléseiket - írja a lap.

A Világgazdaságban az olvasható, hogy a magyar gazdálkodók a sertéspestis várható hatásaitól tartanak. A lap felidézi, hogy a felvásárlási árak a tavalyi 20-25 százalékos csökkenés után idén eddig némileg emelkedtek attól függően, hogy van-e szerződése a termelőnek. Ha igen, akkor kilónként átlagosan 20 forinttal többet kaphat az élő sertésért, mint az azonnali piacon értékesítő hizlalók. A világpiaci kínálat bővítése azonban ismét árcsökkenést valószínűsít - teszi hozzá a Világgazdaság szerzője.

A Napi.hu azt írja, hogy kiemelkedően jó évet zárt tavaly a norvég állami nyugdíjalap, főleg a részvénypiaci áremelkedésnek köszönhetően. Az év végi jelentésből azonban kiderült, hogy a magyar részvényeiből inkább eladott az alap, egyedül Molt és Rábát vásárolt nagyobb mennyiségben.

A Portfolio szerint a Harvard Egyetem vagyonkezelői úgy gondolták, hogy jó befektetési lehetőség lehet az, amit más egyetemek inkább kerültek. A nagy múltú amerikai egyetem paradicsomba, cukorba és eukaliptuszba is fektetett. Egymilliárd dolláros mínusszal jött ki a buliból - olvasható a portálon.

A Pénzcentrum arról ír, hogy a saját márkás termékek egyre keresettebbek a hazai vásárlók körében, akik a kedvező ár mellett a minőséget is elvárják. De hogyan fér össze egy termékben a jó minőség és az alacsony ár? És kik gyártják valójában a diszkontláncok saját márkás termékeit? A portál ezekre a kérdésekre keresi a választ szakértők segítségével, közben pedig azt is megtudta, hogy mitől működnek költséghatékonyabban a diszkontláncok, mint a hipermarketek.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Befűtöttek a lakáspiacnak - lapszemle
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást
Nagyot bukott a Harvard Egyetem – gazdasági lapszemle
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást