Inforádió

Meghallgatom Élő adás

Rost Andrea: „Nem jó, hanem hiteles akarok lenni”

Inforádió

Meghallgatom Élő adás
  • Legfrissebb hírek
  • Közlekedési hírek
  • Időjárásjelentés
  • Orvosmeteorológia
  • Sporthírek
  • Gazdasági hírek
Közös anya-lánya koncertre készül Rost Andrea operaénekes és Harazdy Eszter, aki szintén ezt a pályát választotta, ám elektronikus zenei hangzással kísérletezik. A művésznő gyermekkori álmáról is mesélt az InfoRádiónak.

Rost Andrea azt mondja: nagyon eltérő karakterek a lányával, másképpen látnak, mást fogalmaznak meg ugyanarról a dologról. Az áprilisi, Uránia Filmszínházba tervezett koncert is rávilágít majd arra, hogy két különböző, autonóm alkotóról van szó. Az estről az InfoRádiónak annyit árult el, hogy zenekar nem lesz, de zongorakíséret és elektronikus zene igen, klasszikus énekkel párosítva.

A művésznő szerint mindenkinek jó ez a felállás, és bízik benne, hogy a közönségnek is különleges élmény lesz látni és hallgatni a produkciót.

Véleménye szerint a koncerten

nem azt figyeli majd a közönség, hogy mi a közös, hanem, hogy mi a különbség a két művésznő között.

Abban reménykedik, hogy aki eljön, izgalommal várja, hogy mit csinál ez a lány, azt is szeretné, hogy inkább Harazdy Eszterről – aki részt vesz a komponálásban is - szóljon az este.

Rost Andrea elárulta egy gyermekkori álmát is: a film felé szeretne nyitni, nem csak mint operaénekes, hanem mint színésznő. Négyévesen nem az éneklés volt a leghőbb vágya, hanem hogy "hollywoody színésznő" legyen. Úgy érzi, hogy operaénekesként már letette a névjegyét. Színészként működni viszont nagy kihívás számára, hiszen veszélyekkel teli pálya;

mégis vágyik arra, hogy más dologban felszabadultan kipróbálhassa magát.

Az operaénekes nyáron debütál Richard Strauss Salome című operájának címszerepében, amelyről azt mondta: élete legnehezebb szerepe. „Először azt hittem, hogy rossz a kotta” – tette hozzá nevetve. De nem csak hangilag jelent komoly kihívást a szerep, hanem a karakter megformálásában is. „Eddig mindig egyszerű, bájos nőket játszottam, de idővel elkezdtem unni ezeket az egy sima-egy fordított szerepeket” – fogalmazott. Rost Andrea úgy vélte: Salome egy igazi, ösztöneitől vezérelt nő, így az opera a zeneiségében is ez a diszharmónia jelenik meg.

A művész hozzátette: jó ideje keres új utakat, amelyhez elengedhetetlen a nyitottság, a kíváncsiság, a kiteljesedésre való vágy és a hitelességre való törekvés; ezek viszik előre a művészetet, a világot. „Eddig mindig meg akartam felelni, most viszont nem jó, hanem hiteles akarok lenni” – fogalmazott.