Áramszünet: ki fizet a károkért?

InfoRádió
2018. január 5. 18:59
Egyáltalán nem biztos, hogy az áramszünetben tönkrement készüléket megtéríti a szolgáltató.

Áramszünet esetén a fogyasztók a meghibásodott televízióikkal, hűtőikkel vagy más nagy értékű eszközeikkel keresik meg a szolgáltatót, mondta Kóródy Dávid a Budapesti Békéltető Testület hivatalvezetője az InfoRádiónak. Hozzátette, hogy a Budapesti Békéltető Testület azonban elsősorban nem ilyen esetekben segít közvetíteni a vitás felek között.

A fogyasztónak a kár esetén az elosztói működési engedéllyel rendelkező szolgáltatóval szemben kell fellépnie.

A felmerült kárt a fogyasztónak bizonyítani kell,

például a javítási számla bemutatásával, továbbá egy szakvéleménnyel kell alátámasztania, hogy meghibásodást az ármakimaradás okozta. Ha az eszközt már nem lehet megjavítani, akkor a vásárlást igazoló számlával lehet az eszköz árának a megtérítését kérni a szolgáltatótól, tette hozzá Kóródy Dávid.

Menekülőút

„Ha a fogyasztó mindezeket igazolja, az áramszolgáltató még akkor is kimentheti magát a kártérítés alól”

  – mondta Kóródy.

A cégnek erre akkor van lehetősége, ha bizonyítja:

  • a feszültség nem haladta meg az üzletszabályzatban rögzített mértéket
  • ha bizonyítja, hogy a tönkrement készülék nem volt ellátva megfelelő védelemmel a túlfeszültség ellen.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Áram szünet: ki fizet a károkért?
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást