eur:
394.08
usd:
368.38
bux:
66376.55
2024. április 25. csütörtök Márk
Így alakulhat át Budapest tömegközlekedése

Így alakulhat át Budapest tömegközlekedése

A XVII. kerületi polgármester szerint 2020 után kezdődhetne a 2-es metró összekötése a gödöllői HÉV-vel és a rákoskeresztúri szárnyvonal kiépítése. Riz Levente az InfoRádiónak elmondta, hogy a tervezők szerint nincs technikai akadálya a metró és a HÉV összekötésének.

A Gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötése már 2009 óta hivatalos projektje a fővárosnak – mondta az InfoRádiónak Riz Levente, a XVII. kerület polgármestere, aki szerint ez 320 ezer embert érint.

A fejlesztés két fő projektelemből áll:

  • az Örs vezér terén a kapcsolat megteremtése a metró és a HÉV között, illetve a XVI. kerületi és a Gödöllőig tartó szakasz újjáépítése,
  • a rákoskeresztúri szárnyvonal.

Megvalósíthatósági tanulmányok készülnek, a következő lépés pedig az engedélyes tervek kidolgozása, amit a főváros megrendelt. Ezek várhatóan 2019-re eljutnak a jogerős építési engedély szintjéig – tette hozzá a polgármester

Négy alternatíva létezik.

  • a legolcsóbb a Veres Péter út-Sárgarózsa utca csomópontjában lévő leágazás, amely aztán kéreg felett vezetne egészen a XVII. kerület határáig. A kerület lakótelepének a kezdeténél bukna a Pesti út alá, és tartana Rákoskeresztúr városközpontig.
  • A többi a körvasútnál történő leágazást preferálja, de ezek költségesebbek a polgármester szerint.

Riz Levente szerint a fejlesztés potenciális megvalósítása 2020 után lehetséges uniós kohéziós alapokból való finanszírozással. Kérdés ugyanakkor, hogy az EU mennyi pénzt biztosít közlekedésfejlesztésre, és ebből a keretből mekkora részt kaphat a központi régió. A mostani számítások szerint az Örs vezér tere és a Cinkota közötti szakasz 110 milliárd forintba kerülhet, a szárnyvonal kiépítésénél a legolcsóbb változat pedig 123-127 milliárdba. Emellett járművásárlásra is szükség van: 60-70 milliárdba kerülne beszerezni olyan szerelvényeket, amelyek egyszerre metró- és HÉV-üzemben is közlekednek. A rákoskeresztúri szárnyvonalon az Alstom-szerelvények járhatnának – fejtette ki. 

Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke korábban azt mondta, hogy a metró- és a HÉV-vonal összekötése komoly problémákat is okozhat. „Szakmaiatlan ez javaslat, mert a HÉV és a metró rendszerében csak a nyomtáv a közös, minden más eltér. Ráadásul az új rendszerben hibrid szerelvények járhatnak Gödöllőre, más irányba pedig egyszerű kocsik. A metró peronokon kaotikus állapotok alakulhatnak ki, mert sokan hibrid, mások pedig a sima szerelvényeket várnák, és ennyi ember befogadására nem alkalmasak a meglévő állomások. 

Riz Levente szerint ugyanakkor ezek áthidalható problémák, és a tervezés részét képezi a peronok kialakítása is.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Egyesült Államok lépett a TikTokkal szemben, ketyeg az óra a kínai vállalatnak

Az Egyesült Államok lépett a TikTokkal szemben, ketyeg az óra a kínai vállalatnak

A platform jelenleg a legnépszerűbb a fiatalok körében, és amellett, hogy rengeteg időt töltenek el rajta, a megjelenő tartalmak jelentős befolyással vannak a felhasználókra politikailag is. A meghozott törvény arra kényszeríti a kínai vállalatot, hogy amerikai kézbe adja tengerentúli leányvállalatát, ám az államvezetés úgy is dönthet, hogy titkos technológiává nyilvánítja az algoritmust, így viszont 170 millió felhasználó maradhat hoppon.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.25. csütörtök, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
Alig mozdult az amerikai részvénypiac

Alig mozdult az amerikai részvénypiac

Reggel az ázsiai tőzsdéken kedvező hangulatban telt a kereskedés, ezt követően azonban Európában és Amerikában is elfogyott a lendület délutánra a tőzsdéken. Az üzemanyagárakról szóló bejelentést követően is erős a Mol, az olajcég árfolyama  2 százalékos pluszban zárt. Amerikában kis mértékű, vegyes irányú elmozdulás volt látható. Hasonló témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×