A pórul járt utasok nem kaphatnak kártérítést

InfoRádió
2017. december 16. 08:30

A sztornóbiztosítás nem vonatkozik azokra az esetekre, amikor légiforgalmi sztrájk miatt törlik az utasok járatát mondta a Magyar Biztosítók Szövetsége utasbiztosítási tagozatának elnöke. Horváth Péter hozzátette: az előre megkötött biztosításokat az indulás előtt vissza is adhatják vagy új időpontra tehetik át.

Az utasbiztosítás esetén az indulást megelőző 24 órában lehet visszakapni a biztosítás összegét ugyanazon a helyen, ahol a biztosítást kötötték.

Sztrájk esetén tehát nem lehet kártérítést igényelni, hanem ugyanarra az útra lehet egy másik időpontra áttenni a repülőutat.

Nem sokan múlott

Nagyon úgy nézett ki, hogy az egyik legnagyobb légitársaságnál sztrájkot tartanak az ünnepek előtt. A munkavállalók kiszolgáltatottságán sokat spórolt a Ryanair, azzal, hogy a cég nem volt hajlandó a szakszervezetekkel tárgyalni, és minden pilótával egyenként állapodtak meg a fizetéséről és munkafeltételekről, nagyon sokat spórolhatott a légitársaság.

Ebből lett elege a pilótáknak, ezért péntek délutánra sztrájkot hirdettek, amelyhez több más légitársaság dolgozói is csatlakoztak volna, az ír pilótaszakszervezet valamikor a karácsony előtti héten akarta tiltakozásképpen a földön tartani a cég gépeit, és sztrájkkal fenyegetőztek a német, spanyol és portugál pilóták is. A cég így végül megadta magát, és bejelentette, hogy hajlandó tárgyalni a szakszervezetekkel.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Ryanair-sztrájk
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást