Útra keltek a magyarok

Infostart
2017. december 14. 07:10
Az októberi utasforgalmi adatokból látszik, hogy őszre jelentősen megnőtt a magyar lakosság vásárlóereje, ami a belföldi turizmusban is éreztette a hatását: több mint 21 százalékkal emelkedtek a költések a hazai szálláshelyeken. A Magyar Turisztikai Ügynökség szerint érdemes volt nyáron, illetve ősszel utazásösztönző kampányokkal segíteni a hazai piac bővülését - írja a Magyar Idők.

Jelentős bővülést mutatott fel idehaza a pihenési célú utazási piac októberben: a Központi Statisztikai Hivatal szerdán közzétett részletes forgalmi adatai alapján leginkább a magyarok használták ki az őszi kikapcsolódás lehetőségeit az országhatárokon belül.

Az októberi élénk vendégjárásban minden bizonnyal szerepe volt az ünnepi hosszú hétvégének és az iskolai őszi szünetnek is, továbbá a Magyar Turisztikai Ügynökség belföldi utazást népszerűsítő országos kampányainak.

Eközben tovább gyarapodott a hazánkba látogató külföldi turisták által igénybe vett szállodai éjszakák száma is. Az év tizedik hónapjában összességében 5,6 százalékkal nőtt a magyarországi vendégforgalom. Különösen sokan fordultak meg azokban a régiókban, ahol az őszi bor- és gasztronómiai élményeket kínáló borvidékek vannak.

Az Országgyűlés kedden döntött a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ felállításáról. 2019. január elsején megkezdheti működését az a felhőalapú, napi adatkapcsolatra épülő informatikai rendszer, amelynek köszönhetően megtörténhet a szálláshelyek adatszolgáltatásának digitalizálása és korszerűsítése, naprakésszé tétele - írja a Magyar Idők.