A helyettes államtitkár a Magyar Public Relations Szövetség rendezvényén - ahol ismertették a magyarországi társadalmi felelősségvállalás jellemzőit bemutató kutatás eredményeit - kiemelte: az NGM várhatóan jövő év elejére elkészíti a második CSR cselekvési tervet, amelynek a kidolgozásánál a minisztérium felhasználja majd a most bemutatott kutatás eredményeit is. Hozzátette, hogy a kormány a teljes vállalati szektor partnere lesz abban, hogy minél több felelős üzleti magatartást képviselő vállalat lehessen Magyarországon.
A Magyar Public Relations Szövetség megbízásából készült kutatásból kiderült, hogy dokumentált programokkal CSR területen
- a kkv-k 9 százaléka,
- a nagyvállalatok 34 százaléka,
- az állami vállalatoknak pedig 30 százaléka rendelkezik
A felmérésben összesen 100 kis- és közepes vállalkozás, nemzetközi nagyvállalat, illetve állami vállalat cégvezetőit kérdeztek meg. A felmérést az Inspira Kft. végezte, az NGM, a Richter-Gedeon Nyrt., és a Magyar Suzuki Zrt. támogatásával. Géczi Tamás, az Inspira Kft. ügyvezető igazgatója rámutatott, hogy a válaszadók egy olyan fajta támogató gazdasági környezet kidolgozását várják a kormánytól, amelyben a CSR programok fontossá tudnak válni.
Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon Nyrt. PR és kormányzati kapcsolatokért felelős igazgatója azt hangsúlyozta, hogy a nemzetközi befektetői környezet részéről már évek óta alapvető elvárás a társadalmi szerepvállalási programoknak, a fenntarthatóságnak a mindennapi üzleti gyakorlatban való megjelenítése.
A kutatásban megkérdezett cégvezetők szerint az államnak jobban kellene ösztönöznie a CSR programok elterjedését, kivitelezését. A lehetséges ösztönzők között pedig példaként említették a CSR és a fenntarthatósági programokhoz kapcsolódó adó-és járulékcsökkentést - derül ki a helyszínem kiadott közleményből.
Simon Attila helyettes államtitkár erre reagálva közölte, hogy a kormány egyelőre nem számol adó- és járulékkedvezmények kialakításával a vállalatok által megvalósított CSR-programok támogatásánál.