Sokat bosszankodunk netes váráláskor, egyre több a panasz

Infostart
2017. szeptember 23. 13:14
Egyre több panasz érkezik a Budapesti Békéltető Testülethez a műszaki cikkek internetes vásárlása után. Baranovszky György elnököt kérdeztük.

Az internetes vásárlások száma egyre nő, azonban az elmúlt két-három hónapban azt vette észre a testület, hogy van egy társaság amelyik a fogyasztókat védő rendelkezésektől eltérően cselekszik.

Főleg az okostelefonok, iPodok, porszívók esetében voltak gondok a műszaki cikkek közül

- mondta a szakember. 

Baranovszky György a beérkezett panaszok alapján példaként említette, hogy a fogyasztó 14 napon belül visszaküldte a terméket, mert javítását, vagy a pénz visszatérítését szerette volna, azonban

elfogadhatatlan okok miatt a cég nem teljesítette a kérést.

Előfordul az is, hogy a futárcéget hibáztatják a termék sérülésekor, azonban ennek nyomon követése nehézkes. Ezért azt javasolja a Budapesti Békéltető Testület elnöke, hogy

a fogyasztó fényképezze vagy videózza le a javításra szánt terméket,

így van a kezében bizonyíték az ilyen indokok kivédésére.

Baranovszky György azt is javasolja, hogy amennyiben a probléma kezelése nem zökkenőmentes, akkor

érdemes megkeresni a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarát,

mert tud segíteni abban, hogy melyek a megbízható cégek.

Felhívta a figyelmet arra is, hogy érdemes megnézni az általános szerződési feltételeket, mert ha például bármely más uniós tagországban van bejegyezve a cég, akkor kikötheti az eladó, hogy a javítás nem Magyarországon történik, így több hétig is eltarthat, amíg a fogyasztó visszakapja a terméket.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Panaszok műszaki cikkek miatt
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást