új helyre költöztetnek, a HÉV új síneket és több ülőhelyet biztosító szerelvényeket kap. A Főmterv
elképzelései szerint a vonal jelentős része a föld alá kerül - írja a Magyar Idők.
A gödöllői HÉV-vonal felújítása során a megállókat áthelyezik, a síneket felújítják; az Örs vezér terén összekötik a 2-es metrót és a gödöllői vonalat, továbbá egy új szárnyvonal épül, amely eléri Rákoskeresztúrt – írja a Magyar Idők a Welovebudapest.com-ra hivatkozva.
Az uniós támogatással megvalósítandó projekt előkészítésére kiírt ötmilliárd forintos pályázatot a Főmterv Mérnöki Tervező Zrt. januárban nyerte el.
A BKK oldalán látható térkép szerint megszűnik a Nagyicce, a Sashalom, a Mátyásföld repülőtér és a Mátyásföld alsó megálló, helyüket a Körvasút, a Sashalom, Thököly út, Mátyásföld, Jókai utca és a Mátyásföld, Imre utca megállók veszik át, emellett az Örs vezér térhez közelebbi pontra helyezik át a Rákosfalva megállót. A HÉV
az Örs vezér tere és Mátyásföld között majdnem a teljes vonalon a föld alá kerülne.
A sínek és kapcsolódó létesítmények is megújulnak, P+R, B+R parkolók, akadálymentesített megállók, illetve külön szintű átjárók építésével számolnak. A megállók áthelyezése maga után vonja az ezekhez kapcsolódó többi tömegközlekedési eszköz – trolik, buszok – útvonalának átszervezését is, illetve a peronok fel- és átépítését is.
A tervezett járműpark szerelvényei hosszabb lesznek, mint a jelenlegi Alstom-szerelvények, és
alkalmasak lennének babakocsi- és kerékpárszállításra is.
A rákoskeresztúri szárnyvonallal kapcsolatban a tanulmány megerősíti azt a korábbi információt, miszerint az a Körvasútnál ágazna ki az akkorra már összekötött M2-es metró és a H8-as HÉV nyomvonalából - olvasható a Magyar Időkben.