Egyedülálló, vitatott, tíz éve avatták - mi ez?

Infostart
2017. augusztus 8. 08:20
Tíz éve avatták fel Magyarország leghosszabb és sok vitát kiváltott hídját, a kőröshegyi völgyhidat.

2007 augusztus nyolcadikán avatták fel az M7-es autópálya részeként megépített kőröshegyi völgyhidat.

A vasbeton szerkezetű viadukt, Magyarország leghosszabb hídja 1872 m hosszú, 23,8 méter széles, 88 méter magas.

A híd megépítése egyedülálló mérnöki teljesítményt igényelt, az itt alkalmazott technológiával ilyen méretű vasbetonhíd még nem épült.

A híd és a pálya szerkezetét mindkét végéről indítva, egyszerre építették úgynevezett szabad betonozásos technológiával, két egyedi, különleges zsaluzó kocsival.

A kivitelezés közben, 2006-ban az építési idő lerövidítése érdekében technológiaváltás történt: a szabadbetonozás helyett az egyes elemeket a helyszínen, közvetlenül a tervezett helyük alatt előre legyártották, majd a meglévő szerelőhíd segítségével végleges helyükre emelték.

Az építményhez összesen másfél millió tonna vasat, 120 ezer köbméter betont használtak fel.

A viaduktot is magába foglaló 14,2 kilométer hosszú autópálya-szakasz építése és engedélyezése körül hosszú évekig zajlott a vita.

Az Állami Számvevőszék 2008-ban kiadott jelentése megalapozatlannak ítélte a híd megépítéséről szóló döntést.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Egyedülálló, vitatott, tíz éve avatták
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást