A csomagok miatt könnyen nagyobb bajba is kerülhet az utas. Először is a légitársaságok poggyászszabályzata aprólékos, bonyolult és változékony. Ráadásul ezek a méretek még véletlenül sem szabványosak. A csomagok megengedett hossza a különböző légitársaságoknál 56 és 45, szélessége 45 és 40, tömege 8 és 15 kilogramm között változik. Bizonyos légi fuvarozók szigorúan ellenőrzik a becsekkoláskor a kézipoggyász méretét és súlyát. Máshol nem foglalkoznak a kézitáska méretével - írja a Magyar Idők.
Jobban járunk, ha a fedélzetre tudjuk vinni a holminkat. A feladott csomagok ki- és berakodásakor ugyanis „valakik” hozzáférnek és kinyithatják a bőröndöket. Az utasok gyakran csak később, a reptérről hazatérve veszik észre, hogy hiányzik a csomagból ez-az. Márkás ruhaneműk, kozmetikumok, parfümök, műszaki cikkek, cigaretta esnek leggyakrabban áldozatul a reptéri szarkáknak. Az sem ritka, hogy külföldön dolgozó magyarok keresménye tűnik el - olvasható a Magyar Időkben.
A reptéri szolgáltatók nem szívesen beszélnek a szarkákról. Egy neve elhallgatását kérő szakértő a Magyar Idők kérdésére azt mondta, hogy a diszkont-légitársaságok hatása nemcsak az utazási szokások megváltozásán, hanem a reptéri díjak és bérek csökkenésén is látszik. A földi kiszolgálóknál kevés pénzért több műszakban sokat dolgoznak az alkalmazottak. Nem csoda, ha nem találnak minden feladatra magasan képzett vagy legalább megfelelő embert - írja a Magyar Idők.
Az ORFK tájékoztatása szerint évente 150-200 esetben indul nyomozás a csomagokból eltűnt értékek miatt. Csak bejelentések alapján nyomoznak, ám sok eset el sem jut a nyomozati szakaszba, mert az 50 ezer forint értékhatár alatti károkat nem tekintik bűncselekménynek - olvasható a Magyar Időkben.