Több százan ragadtak Törökországban – a nagykövetség segít

Infostart
2017. július 3. 11:21
Több száz magyar rekedt Törökországban, miután csődbe ment a Green Holidays utazási iroda – tájékoztatta az InfoRádiót az ankarai magyar nagykövet.

„Rengetegen telefonáltak éjszaka az ügyeleti vonalunkra, mindenkit regisztráltunk. Becslésem szerint több száz embert is érinthet ez a probléma”

- mondta Kiss Gábor, Magyarország ankarai nagykövete.

„Két nagy csoportba kell osztani azokat a magyar állampolgárokat, akik bajba jutottak: az egyik, akik már korábban megérkeztek a nyaralásra, és nincs biztosítva a további ott tartózkodásuk anyagi fedezete az utazási iroda által. A másik csoport pedig az a 180 ember, akik tegnap egy charter járattal érkeztek” - közölte Kiss Gábor.

A nagykövet elmondta, hogy amikor tegnap délután megkapták az első telefonhívásokat, azonnal a helyszínre küldte a kollégáit. Most is négy munkatársa – közülük három konzul – segíti az Antalyán tartózkodó magyar állampolgároknak az eligazodást és az ügyes-bajos dolgok intézését.

Elmondta, hogy az éjszakát végül is mindenki szobában töltötte.

„Hajnali fél 5-re sikerült mindenkit szállodában elhelyezni. Nem volt egyszerű ezt elérni, mert a szállodákkal egyenként kellett beszélni.

Mivel a szállodák kifizetések híján a foglalásokat törölték, nagyon sokan nem abba a szállodába kerültek, amibe szerettek volna, vagy amit eredetileg választottak” - mondta Kiss Gábor.

Hozzátette: tudomása szerint a ma reggel Magyarországra visszainduló csoportok rendben elhagyták a szállodákat.

„Hogy holnaptól mi lesz, egyelőre még kérdéses, várjuk otthonról az utasításokat.

Úgy tudom, hogy nagy erőkkel dolgoznak a különböző szervek azon, hogy hazajuttassák a magyarokat” - mondta a magyar nagykövet.

Hozzátette: mindenkinek a saját egyéni döntése, hogy meddig marad, mikor utazik vissza Magyarországra. A szálloda tájékoztatja őket arról, hogy meddig van kifizetve a szállása, utána pedig eldöntheti, hogy marad-e a saját pénzéből, vagy esetleg hazatér hamarabb.

Kiss Gábor elmondta, hogy az Uniqa Biztosító kezeli az utazási iroda felelősségbiztosítását, ezért velük kell felvenni a kapcsolatot, és náluk kell az ügyfeleknek minél hamarabb bejelenteniük a kárigényüket. Hozzátette, hogy a nagykövetséggel is fel kell venniük a kapcsolatot, mert csak akkor tudnak segíteni, ha regisztráltak náluk a károsultak.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Több százan ragadtak Törökországban – a nagykövetség segít
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást