Tarlós már tudja, miként lesz mégis metrófelújítás

Infostart
2017. június 8. 19:32
A kormány segítséget nyújt a fővárosnak ahhoz, hogy az megkapja az Európai Bizottságtól a 3-as metró felújításához szükséges többletforrást. Ezt a Miniszterelnökséget vezető miniszter ígérte meg.

A főváros, a kormány és Brüsszel, vagyis az Európai Bizottság ennek a programnak a három szereplője, ezért egyeztetésre van szükség – mondta a parlamenti Kormányinfón a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Lázár János hangsúlyozta, a kabinet kész segíteni Budapestnek.

„Egyeztetésre van szükség.

Készek vagyunk Budapestnek abban is segíteni, hogy Brüsszelben a 137,5 milliárd forint feletti bekerülési költséghez a szükséges jóváhagyást és támogatást el tudjuk nyerni. Most egy közös tárgyalódelegációt menesztünk Brüsszelbe, hogy az Európai Bizottság jóváhagyása a program elindításához rendelkezésre álljon.”

Lázár János arra is kitért, hogy Tarlós István főpolgármesternek van konkrét megvalósítási terve a rekonstrukcióra. Ezt a kormány szintén támogatja – hangsúlyozta a miniszter.

„Készek vagyunk minden szükséges segítséget megadni a főpolgármesternek, azt azonban tudni kell, hogy ahhoz, hogy a 137,5 milliárd forintos támogatási szerződés felett akár csak egy forintot is költsön a főváros vagy Magyarország a 3-as metró korszerűsítésére, az Európai Bizottság jóváhagyása szükséges. Egyelőre olyan írásos dokumentum, amelyben az Európai Bizottság jóváhagyta volna a 137 milliárd forintos beruházást, nem áll rendelkezésre, tehát

még az eredeti beruházási összeget sem hagyták jóvá.”

Bár az ellenzéki pártok közül az MSZP a kétségesnek tartja, hogy indokolt-e az általuk jobb állapotúnak nevezett északi oldalon szakaszon megkezdeni a felújítást, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnöke arra figyelmeztet, a 3-as metrón akár száz méterenként vannak jobb, illetve rosszabb állapotban lévő vonalrészek. Gulyás Attila szerint inkább az a félő, hogy

lesz-e pénz a teljes, 17,3 kilométer rekonstrukciójára.

„Az a nagy kérdés, hogy ha kész van ez a szakasz, mondjuk az északi, hogyan és mikor lesz megcsinálni a többi. Az a legrosszabb verzió, hogy a többire nem sikerül pénzt szerezni és úgy marad, mert lesz egy olyan metróvonal, amelyiknek egy része nagyon rossz, a másik pedig jó állapotban van.”

A teljes vonalra ráfér a felújítás

A 3-as metróvonal jelenleg olyan rossz műszaki állapotban van, hogy 2011. december 13-a óta 60 kilométer/óra a járatok maximális sebessége. A pályahibákat elsősorban az alagút szigetelésén átszivárgó talajvíz okozza.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
3-as metró ÖF
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást