Maradhatnak az áruházi reklámújságok

Infostart
2017. április 11. 21:12
Maradhatnak az élelmiszerláncok szórólapjai. Legalábbis a Fidesz frakcióvezetője nem támogatja, hogy ezek szabályozása a kereskedelmi törvényben legyen.

Nincs még döntés a kereskedelmi törvény egyik pontjában sem, amelyekről több internetes portál is beszámolt – mondta tájékoztatóján a kormányzópárt parlamenti frakcióvezetője.

Kósa Lajos kifejtette: a kiskereskedelemben dolgozókat érinti, hogy

egy hónapban két vasárnapjuknak szabadnak kell lennie.

„Úgy kell a szabad vasárnapokat kiadni a kiskereskedelemben dolgozóknak, hogy egy hónapban legalább két olyan hétvégéjük legyen, amikor a családjukkal tudnak lenni” - közölte Kósa Lajos.

A vasárnapi boltzár eltörlését követően nem rendezték a hétvégi bérpótlék kérdését, így most ez is napirenden szerepel.

„A mostani elképzelés az, hogy vasárnap délelőtt a bérpótlék 50 százalék plusz lenne, vasárnap délután pedig száz százalék” - mondta a Fidesz frakcióvezetője.

Szabályoznák az eladói létszámot is – itt egy minimális szintet határoznának meg.

„A fogyasztók védelmében szeretnénk egyfajta kötelezettséget arra, hogy forgalomarányosan vagy négyzetméter-arányosan mi az a minimális személyzet, amit tartani kell” - tudatta Kósa Lajos.

Az állítólag eltérő minőségű, multinacionális cégek által gyártott termékekre pedig tájékoztató felirat kerülhetne.

„Ha a beltartalma eltér a Magyarországon forgalmazottnak és a külföldön forgalmazottnak, akkor ezt fel kell tüntetni” - részletezte.

A Fidesz frakcióvezetője szerint adott esetben az eltérő minőség a termék hirdetéséből sem derül ki.

„Vigyázat: Mars csoki persze, és Mr. Bean átváltozik szamurájjá. Igen, de csak az angoltól. A magyarnak a beltartalmától Rózsa Sándorrá változik át” - személtette a Fidesz frakcióvezetője.

Kósa Lajos elismerte, hogy nagy vitát váltott ki a kéretlen reklámok, azaz az áruházak prospektusainak terjesztése, ezek korlátozása.

„Biztosak lehetnek abban, hogy olyat nem fogunk kezdeményezni, ami a vállalkozás szabadságával ellentétes.

Mindenki eldöntheti, hogy mondjuk az összbetélének a 95 százalékát fordítja reklámra, vagy egyet sem”

- jelentette ki Kósa Lajos.

A kiskereskedelmi ágazatot érintő törvényjavaslat várhatóan még ebben a hónapban a parlament elé kerülhet.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Maradhatnak az áruházi reklámújságok
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást