eur:
393.24
usd:
366.96
bux:
66508.74
2024. április 25. csütörtök Márk

Érthetetlen, ezért átgondolják a reklámtörvényt

A Fidesz parlamenti frakcióvezetője szerint a kormány már nem akarja kilenc százalékra növelni a reklámadót. Az erről szóló vitát azonban elnapolták, mert újra átdolgozzák a törvényt, hogy biztosan megfeleljen az Európai Bizottság elvárásainak - mondta Kósa Lajos. Korábban Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter is arról beszélt, hogy a kormány nem emeli meg a reklámadót. A szakmai szervezetek szerint viszont az ágazat akkor nem lenne veszélyben, ha egyáltalán nem kellene ilyen adót fizetni.

A kormány 2014 nyarán vezette be a reklámadót. Az Európai Bizottság kifogásai miatt a Nemzetgazdasági Minisztérium már másodjára írja át az erről szóló törvényt. Varga Mihály tárcavezető az InfoRádióban azt mondta, hogy az érintett vállalkozásoknak idén még nem kell több reklámadót fizetniük.

„Személyi adóemelést nem tervezünk, eddig sem terveztünk. Az idei évre úgy van kiszámolva a reklámadó tervezett mértéke – a parlament azért erről nem döntött –, hogy 5,3 helyett 5,25 százalék lesz az adó szintje.”

Eddig úgy volt, hogy jövőre már 9 százalékos lesz a reklámadó, amiről ezen a héten tárgyalt volna az Országgyűlés, a Fidesz kérésére azonban elnapolták a témát. Kósa Lajos, a kormánypárt parlamenti frakcióvezetője indokolta meg, hogy miért.

„Teljesen olyan felesleges egy olyan vitát megnyitni, amit nem fog érteni senki, a szándékot pedig félreértik.

A helyzet a következő, ha ötszázalékos volt az egy évre eső adó, ha csak az év második felétől csak az év második felére szeretnénk egy négy és fél százalékos éves terhelést jelentő adó kiróni, annak az év hátralévő részében kilencszázalékosnak kell lennie, hogy fél százalékkal tudjuk csökkenteni az egész évre szóló adóterhelést. Ebben a törvényben ez van. De ez értelmezési kérdés. Nem szeretnénk ezt, a csak félévre szóló adót ilyen magas szinten tartani 2018-ra, ezért mondtuk, hogy ezt dolgozzuk át, ez így nem jó.”

A Magyar Reklámszövetség elnöke, Urbán Zsolt reméli, hogy az Országgyűlés a tárgyalások érdekében napolta el a reklámadóról szóló vitát.

„Varga Mihálynak eljuttatunk egy levelet, amelyben arra kértük, hogy üljön le a szakma képviselőivel, a Magyar Reklámszövetséggel és a társszervezeteivel, egy egyeztetésre, hogy ne kelljen újra és újra módosítani a reklámadó-jogszabályt. Bár nem bízunk benne, a legjobb az lenne, ha véglegesen kivezetnék.”

Az RSM adószakértője, Fekete Zoltán Titusz szerint a reklámadó tulajdonképpen egy különadó, és ha megemelik az összegét, akkor akkor az több médiaszolgáltató megszűnését okozza majd.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Döntött a kormány: három kérdésben is módosítják az alaptörvényt

Döntött a kormány: három kérdésben is módosítják az alaptörvényt

Megszűnik az igazságügyi miniszteri ellenjegyzés a kegyelmi ügyekben, viszont kiskorúkat érintő ügyekben nem lehet majd kegyelmet adni – jelentette be a Kormányinfón Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Két további kérdésben is módosul az alaptörvény. Május 8-én Budapestre látogat a kínai elnök.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.25. csütörtök, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
Jó dolog a digitalizáció, de a bitcoinbányászat éves CO2-kibocsátása pont annyi, mint Izraelé

Jó dolog a digitalizáció, de a bitcoinbányászat éves CO2-kibocsátása pont annyi, mint Izraelé

A digitalizáció jó dolog, de vannak árnyoldalai is. A bitcoinbányászat éves CO2-kibocsátása például megegyezik Izrael éves kibocsátásával. A 15 GB ingyenes e-mail tárhely egy éves fenntartása annyi kibocsátással jár, mint egy Budapest-Siófok autóút – mondta el a Portfolio Sustainable Tech 2024 konferenciáján Dömötör Tibor, a Mikrum CIO-ja. A szakember előadásában a fenntartható vállalati szoftverek fontosságára hívta fel a figyelmet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×