"Se horogkeresztes pólót, se sarló-kalapácsos sört ne lehessen árulni"

InfoRádió / MTI
2017. március 22. 09:53
Blöffnek nevezte a Fidesz frakcióvezetője, hogy visszalépnének attól a javaslattól, amely szerint nem lenne lehetséges önkényuralmi jelképek kereskedelmi felhasználása.

Kósa Lajos a Tv2 Mokka című műsorában szerda reggel azt mondta: a témát megvitatták és semmilyen döntést nem hoztak, megállapították, hogy a kérdés bonyolult, inkább a célokat szerették volna kijelölni.

Hozzátette:

a cél az, hogy akár jópofának tartja valaki, akár nem, "se horogkeresztes pólót, se sarló-kalapácsos sört ne lehessen árulni".

Hangsúlyozta: a józan ész szabályait be kell tartani, például a művészeti felhasználást, adott esetben egy kiállításon történő bemutatást meg kell engedni.

Vannak olyan termékek is, amelyek a vörös csillagot nem önkényuralmi jelképként használják - fogalmazott a Fidesz frakcióvezetője -, egy ásványvíz- és egy tornacipőmárkát említve példaként. A Heinekennel kapcsolatban ugyanakkor azt mondta: épp ez a cég volt az, amely 1951-ben levette söréről a vörös csillagot, mert értelmezése szerint önkényuralmi jelképként volt értékelhető.

Kósa Lajos a tervezett szabályozással kapcsolatban azt mondta: meg kell teremteni annak a lehetőségét, hogy adott esetben ezt egy nemzetközi fórumon is meg tudják védeni.

A frakcióvezető

Botka László MSZP-s miniszterelnök-jelölt javaslataival kapcsolatban azt mondta: programjából általános adóemelés következik.

Felidézte: Botka László parlamenti képviselőként megszavazta a lakásadót, amiről szintén azt mondták a szocialisták, hogy "fizessenek a gazdagok", de valójában mindenkit sújtott.

A Gyurcsány-Bajnai kormányok programjának eredményeképp adóemelések voltak, megszorítások, és "ingyenpénzosztással" akartak maguknak politikai tőkét kovácsolni, ami azonban az országot tönkretette - mondta.

"Egyszer már tönkretették az országot az ilyen hülyeségekkel, jobb lenne ettől megóvni magunkat" - fogalmazott Kósa Lajos, aki szerint a szocialisták minden mondata mögött adóemelés van.