A második világháborúban elpusztult eredeti kocsi másolatát a közbeszerzés szerint múzeumi hasznosításra, valamint kiállítási és reprezentatív célokra szánják. - írta a 24.hu.
A cél az volt, hogy a nyertes ajánlattevő létrehozza a 33 tonnás, 18,21 méter hosszú, 4,65 méter magas, 3 méter széles, 10 ülőhelyes, 120 km/órás vontatási sebességű kocsit. A közbeszerzést a Magyar Nemzeti Múzeum írta ki, az övé is lesz a kocsi, amit várhatóan a Vasúttörténeti Parkban állítanak ki.
Az elvileg szükséges keretet, 79 millió forintot az Emberi Erőforrások Minisztériuma biztosítja. Fontos tudnivaló, hogy a kocsi ékei, díszei, berendezése már a Budakeszi Kultúra Alapítvány és a koronaőrök gyűjtéséből jöhet össze, azt nem fedezi az állam.
Még két olyan kocsi létezett, mint amilyen alapra az Aranyvonatot építették, ezek közül kapták meg az egyik maradványait, azt kezdték el átépíteni. A fentiek, a drága engedélyek és a megváltozott műszaki szabványok miatt végül nettó 130 millió forintra drágult a projekt teljes költsége.
Woth Imre, a Magyar Koronaőrök Egyesületének vezetője elmondta: ugyan 30-40 millió forint még így is hiányzik a büdzséből, nem borúlátó. Sokan önerőből is támogatják a projektet, mert
nem a haszonszerzés a cél, hanem a dicsőség.
A szerelvényt eredetileg a 324-es mozdonyszéria valamelyik darabja vontatta, amiből létezik még működő darab, így korhű nosztalgiavonatot is ki lehetne állítani.