eur:
395.68
usd:
366.63
bux:
65686.23
2024. március 28. csütörtök Gedeon, Johanna
Inkább javíttatjuk, mint óvjuk az okostelefonunkat

Inkább javíttatjuk, mint óvjuk az okostelefonunkat

A mobilkészülékeket érő sérülésekről készített felmérést a világ vezető kijelzővédő gyártó vállalata. A kutatásból kiderül, hogy a 35 év alatti okostelefon tulajdonosok 12 hónapon belül összetörik új készüléküket, a felhasználók közel fele pedig sérülten is tovább használja mobilját.

 A fejlett országok lakosságának átlagosan 75 százaléka rendelkezik okostelefonnal, amelyet nagy többségük az életük nélkülözhetetlen részének tart. A felnőtt korú magyar lakosság körében továbbra is megállíthatatlannak tűnik az okostelefon-használat térnyerése, ma már a többség mobilon keresztül is internetezik.

 A készülékek által nyújtott szolgáltatásoknak köszönhetően (üzenetek olvasása, dokumentumok letöltése, úti cél megtalálása, online/offline fizetés) számtalan dolgot el tudunk intézni, ezért szinte folyamatosan a magunknál tartjuk őket. Ezzel nő a kockázata a kisebb-nagyobb sérüléseknek.

Inkább javíttatjuk, mint óvjuk az okostelefonunkat

A világ vezető kijelzővédő márkáját gyártó cég kutatása szerint bár a készülékeket érintő balesetek fele teszi szükségessé a szervizben történő javíttatást, a tulajdonosok többsége nem költ olyan termékekre, amelyek képesek megvédeni a készülékeket különböző sérülésektől. Ennek megfelelően a borítást érő zúzódások, a kijelzőt érő felületi karcolódások és egyéb töréskárok javíttatására költött összeg folyamatosan nő. A kutatás adatai szerint az Egyesült Államokban évente 23 milliárd dollárt költenek okostelefon szervizelésére, amely összegből csak az iPhone készülékek javíttatása 10.7 milliárdot tesz ki. Az készüléktulajdonosok átlagosan 143 dollárt költenek javíttatásra.

Karcolódástól áztatásig

 A sérülések leggyakoribb oka (38%) a leejtés. Ennek következtében leginkább megkarcolódik a készülék borítása. A válaszadók több mint felének sérült már meg így a készüléke (36 százaléknak egy-két, 19 százaléknak pedig több mint három alkalommal is). Az okostelefonok legdrágább alkatrészét, a kijelzőjét érő karcolásokról a megkérdezettek 52 százaléka számolt be. A felhasználók csupán 4,9 százaléka használja készülékét betört kijelzővel.

 A tulajdonosok közel egyharmada (27%) legalább egyszer már betörte a készüléke kijelzőjét, 5 százalékkal pedig ez már három vagy akár több alkalommal is előfordult. A válaszadók 18 százalékával fordult már elő, hogy teljesen összetörte telefonkészülékét.

Inkább javíttatjuk, mint óvjuk az okostelefonunkat

A harmadik leggyakoribb sérülés típus, telefon vízzel vagy valamilyen egyéb folyadékkal történő találkozásából származó sérülés. Erről a válaszadók ugyancsak 27 százaléka számolt be. A kategórián belül a leggyakoribb ok a WC-kagylóban ejtés (36,7%), üdítővel való leöntés (31,1%), illetve a mosogatóba ejtés (27,8%).

Ha megsérült

Miután megtörtént a baj, az okostelefon tulajdonosok 48, a tablet-felhasználóknak pedig 27 százaléka javíttatás nélkül, sérülten használja tovább készülékét. A sérült telefonok 22 százalékán csak a burkolat van megkarcolódva, 19 százaléka karcos, 5 százékot megrepedt, vagy zúzódott kijelzővel, 4-et pedig törötten is tovább használnak a tulajdonosok. A készülékeket még akkor is tovább használjuk, ha a sérülések miatt bizonyos funkciók csak korlátozottan működnek. A megrepedt kijelzőt használó iPhone felhasználók 40 százaléka például nem tud e-mail fogadni/küldeni vagy bizonyos karaktereket nem tud használni. A felhasználók 27 százaléka nem tudja használni a legfontosabb alkalmazásokat, ötödük fényképezni képtelen a sérült telefonjával. A válaszadók 31 százaléka válaszolta, hogy újra cseréli a készülékét, 8 százalék szervizbe viszi, másik 8 maga megjavítja, 2 százalék pedig egy korábbi készülékét használja.

 A mobilkészülékek megfelelő védelméről való gondoskodással csökkenthetjük az információ- és adatvesztés kockázatát.

Megfelelő védelemmel a készülék hosszútávon is megőrzi az értékét, ami jól jön a következő csere esetén is – fogalmazott a kijelzővédőket gyártó cég elnöke.

 A kutatásból az is kiderül, a megkérdezettek nagyjából fele áldoz védelmet nyújtó termékre, amelyet 57 százalékuk a telefonkészülék megvásárlásával egy időben meg is vesz. Az okostelefontulajdonosok 51 százaléka használ valamilyen kijelzővédőt, 48 százalék telefontokot, 13 százalék elő- és hátlapot védő filmréteget, 12 százalék pedig vízálló tokot.

Miért nem védjük?

 A kutatás alapján a telefontulajdonosok 27 százaléka egyszerűen túl lusta foglalkozni a kérdéssel, 48 százalék aggódik, hogy a készülék kevésbé lesz mutatós, 25 százalék pedig egyszerűen nem szívesen költ a telefon védelmére - olvasható a világ vezető kijelzővédőjét gyártó cég közleményében.

Címlapról ajánljuk

Újabb drámai részletek a németországi buszbaleset ügyében

Egyelőre nem sikerült kideríteni, hogy mi okozhatta a Lipcse közelében történt buszbalesetet. Az egyik utas szerint a szolgálatban lévő két sofőr baleset idején éles vitát folytatott egymással, ami elterelhette a kormánynál ülő vezető figyelmét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.03.28. csütörtök, 18:00
Havasi Katalin
a Házi Gyermekorvosok Egyesületének elnöke
Durvul a nyilatkozatháború a moszkvai merénylet körül, újfajta bombát vethetett be Oroszország – Háborús híreink csütörtökön

Durvul a nyilatkozatháború a moszkvai merénylet körül, újfajta bombát vethetett be Oroszország – Háborús híreink csütörtökön

Marija Zaharova, az orosz külügyminisztérium szóvivője azt mondta, az Iszlám Államnak nem voltak meg a képességei egy a krasznogarszkihoz hasonló terrortámadás kivitelezésére, és Ukrajnára és a Nyugatra igyekezett terelni a gyanút. Kirilo Budanov, az ukrán katonai hírszerzés feje úgy nyilatkozott, Oroszországnak legkésőbb február közepe óta tudomása volt a készülő támadásról, ennek ellenére nem tettek semmit. A harkivi rendőrség vezetője szerint Oroszország egy új típusú irányított bombát vethetett be a városban szerdán, az UMPB D-30-at.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×