Bagdy Emőke kiemelte, nagyon különleges kultúrában élünk, ahol a racionalitás nagyon nagy hangsúlyt kap az életünkben. Háttérbe szorul minden, ami emocionális.
„A gyerekeknek olyan kötődésigényük van, amit otthon nem kapnak meg, mert nincs idő semmire. Az a bizonyos minőségi idő, hogy ott vagyok a lelkemmel, a figyelmemmel, a szeretetemmel a gyermek mellett, amikor valóban ő van a középpontban. Nincs idő semmire, a fájdalomra sem: vedd be a gyógyszert, kémiai kényszerzubbony...” - fogalmazott a klinikai szakpszichológus.
Ebben a zaklatott és felgyorsult időben már az óvodások is érzelmi hiányosságokkal küzdenek, szoronganak – hangsúlyozta Bagdy Emőke.
„A beiskolázás körül természetes, hogy a váltás félelmekkel jár. Pszichológiai szaknyelven: regresszió történik, azaz visszacsúszás korábbi fejlődési szakaszra. Bekerülnek az iskolába, hiába iskolaérettség, a vizsgálat, látjuk a szorongásos tünetek kialakulását” - osztotta meg tapasztalatait Bagdy Emőke.
Nehéz a szemléletformálás, arra lenne szükség, hogy a gyereket a saját teljesítménye alapján ítéljék meg, például a testnevelő tanárok. Ha egy kicsit kövérke, nehezebben mozgó, ügyetlenebb a gyerek, az előírt öt helyett csak három kört tud megfutni, akkor is meg kell dicsérni – hívta fel a figyelmet Bagdy Emőke klinikai szakpszichológus.
A teljes beszélgetést meghallgatják péntek este 6 órakor az InfoRádió Aréna című műsorában.