Nem mindig kell kifizetni a szervizdíjat

Infostart
2016. augusztus 18. 08:00
A szervizdíj kifizetése visszautasítható, ha nem megfelelően tüntették fel - ezt válaszolta az InfoRádió hallgatóinak panaszaira a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője.

Az InfoRádió több hallgatója is panaszkodott, hogy bizonyos vendéglátóhelyeken nem dönthetik el maguk, hogy kívánnak-e borravalót adni kiszolgálásuk minőségét díjazva, mert a cég úgynevezett szervizdíjként eleve a fizetendő összegbe kalkulálja a 10-15 százalékos felárat, sőt ezt sokszor akkor is felszámolják, ha – például elvitelre kért sütemény esetén – a díjazásért nem jár valódi szolgáltatás.

Vermes Bella, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője az InfoRádió megkeresésére jelezte, a felszolgálási- vagy szervizdíjat a jogszabályoknak megfelelően, már az ét- vagy itallapon fel kell tüntetni.

"A szervizdíjat mindenféleképpen fel kell tüntetni, ha ez nem valósult meg, az alkalmas lehet a fogyasztót megtévesztésére, tehát adott esetben vissza lehet utasítani, hiszen a fogyasztót nem tájékoztatták megfelelően arról, hogy mit kell fizetnie valójában."

Az elvitelre vásárolt termékekkel kapcsolatban Vermes Bella kiemelte, hogy a kereskedő a csomagolásért is felszámolhat külön díjat, ám ezt szintén köteles az árjegyzékben feltüntetni, tehát szervizdíjat ebben az esetben nem kérhet.

Kovács László a Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke úgy vélte, hogy a szervizdíj szükséges és jól bevált.

"A vendég szempontjából könnyebbség, hiszen ha benne van a szervizdíj is a végösszegben, akkor neki nincs borravaló-adási kötelezettsége, belső kényszere."

Amennyiben a fogyasztók úgy érzik, hogy megtévesztették őket, panaszukkal a területileg illetékes Kormányhivatalhoz fordulhatnak.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Nem mindig kell kifizetni a szervizdíjat
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást