Az InfoRádió több hallgatója is panaszkodott, hogy bizonyos vendéglátóhelyeken nem dönthetik el maguk, hogy kívánnak-e borravalót adni kiszolgálásuk minőségét díjazva, mert a cég úgynevezett szervizdíjként eleve a fizetendő összegbe kalkulálja a 10-15 százalékos felárat, sőt ezt sokszor akkor is felszámolják, ha – például elvitelre kért sütemény esetén – a díjazásért nem jár valódi szolgáltatás.
Vermes Bella, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője az InfoRádió megkeresésére jelezte, a felszolgálási- vagy szervizdíjat a jogszabályoknak megfelelően, már az ét- vagy itallapon fel kell tüntetni.
"A szervizdíjat mindenféleképpen fel kell tüntetni, ha ez nem valósult meg, az alkalmas lehet a fogyasztót megtévesztésére, tehát adott esetben vissza lehet utasítani, hiszen a fogyasztót nem tájékoztatták megfelelően arról, hogy mit kell fizetnie valójában."
Az elvitelre vásárolt termékekkel kapcsolatban Vermes Bella kiemelte, hogy a kereskedő a csomagolásért is felszámolhat külön díjat, ám ezt szintén köteles az árjegyzékben feltüntetni, tehát szervizdíjat ebben az esetben nem kérhet.
Kovács László a Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke úgy vélte, hogy a szervizdíj szükséges és jól bevált.
"A vendég szempontjából könnyebbség, hiszen ha benne van a szervizdíj is a végösszegben, akkor neki nincs borravaló-adási kötelezettsége, belső kényszere."
Amennyiben a fogyasztók úgy érzik, hogy megtévesztették őket, panaszukkal a területileg illetékes Kormányhivatalhoz fordulhatnak.