Mikulás Róbert elmondta: „azokra az autókra kerülhet vonóhorog, amelyeket gyárilag vonóhorogra jóváhagytak. Minden járműnek van egy típusjóváhagyása, amennyiben a gyártó úgy tervezte a járművet, hogy azzal lehessen vontatni, az bekerül ebbe a típusbizonyítványba.”
A fix, gyári vonóhorog és az utólag felszerelt is engedélyezett – közölte a Nemzeti Közlekedési Hatóság Jármű Módszertani főosztályvezetője. Hozzátette, a fixen felszereltet abban az esetben nem lehet feltenni, ha az a jármű rendszámtábláját takarja.
„Amennyiben tehát olyan elhelyezésű a rendszámtábla, hogy a vonóhorgot csak úgy lehet felszerelni, hogy az beletakar, zavarja a láthatóságát, akkor csak – kézzel vagy egy egyszerű célszerszámmal, házilag, könnyedén – leszerelhető vonóhorgot lehet feltenni és szükség esetén használni. A leszerelhető horgot használat után le kell szerelni” - hangsúlyozta Mikulás Róbert.
A vonóhorog a gépjármű része – jelezte a Nemzeti Közlekedési Hatóság Jármű Módszertani főosztályvezetője. Hozzátette: „azért is célszerű levenni a leszerelhető vonóhorgot, mert szilárdabb, kisebb berendezés, mint a jármű ütközésre kialakított felülete, tehát egy kisebb ütközés esetén aránytalanul nagyobb kárt tud okozni a másik járműben. Nagyobb erejű ütközés esetén abban az autóban is nagyobb kárt tud okozni, amelyre felszerelték, hiszen általában az alváznyúlványokhoz rögzítik, aminek a javítása jóval nehézkesebb lehet, mint a karosszériaelemeké.”
„A levehető vonóhorgot akkor kell leszedni, ha a rendszámtábla láthatóságát befolyásolja, de ajánlott leszerelni, mert biztonságosabb nélküle a közlekedés, egy esetleges ütközés esetén elkerülhető a nagyobb kár” - foglalta össze Mikulás Róbert.