A fogorvosnál is reklamálhatunk

InfoRádió
2016. június 15. 21:13
Jár a hat hónapos garancia a fogászati beavatkozások után is - mondta a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szóvivője az InfoRádiónak.

„Fontos tudni, hogy egy fogászati magánszolgáltatásnál fizetünk azért, hogy a kezelést megkapjuk, tehát a jogszabály szerint ugyanúgy 6 hónapos garancia illet minket, ha valami baj történik. Nyugodtan vissza lehet menni és kérni, hogy végezzék el újra a beavatkozást, vagy javítsanak a helyzeten” - mondta Kispál Edit, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szóvivője.

Hozzátette: fontos, hogy a fogászati beavatkozásról mindenképpen kérjünk nyugtát vagy számlát, enélkül ne hagyjuk e a rendelőt.

„A legtöbb helyen készül röntgenfelvétel is, ezt is ki szokták adni a fogyasztónak, de magát a számlát, ami bizonyítja, hogy mennyit fizettünk a szolgáltatásért, mindenképp tegyük el. Nagyon fontos az is, hogy rákerüljön a számlára, ha esetleg implantátumért fizettünk, hiszen ez egy külön termék, és elképzelhető, hogy erre más szavatossági és jótállási idő vonatkozik, mint a kezelésre. De ezt csak akkor tudjuk bizonyítani, ha van róla számlánk” - hangsúlyozta a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szóvivője.

Kispál Edit kiemelte, hogy a hat hónap garanciális feltétel a jogszabályban adott, de ennél bárki vállalhat hosszabb garanciális időt, viszont a saját maga által vállalt garanciánál lehetnek feltételek.

„Tudakozódnunk kell az időtartamáról és a feltételekről. Ilyen lehet például, hogy meg kell jelenni a kontrollvizsgálatokon, szakszerűen kell tisztítani az implantátumot, vagy bizonyos szájhigiénés előírásokat be kell tartani” - részletezte a szóvivő.

Kispál Edit szerint erről egy rendelői betegtájékoztatóból vagy a rendelő honlapjáról is lehet tájékozódni.

„A fogyasztók nincsenek tisztában azzal, hogy panaszt tehetnek, illetve sokan azt sem tudják, hogy ezek a több százezres implantátumok is meghibásodhatnak, lehetnek anyaghibásak vagy gyártási hibájuk lehet. Ilyenkor fontos tudni, hogy ki kell-e fizetni újra, vagy garanciaidőn belül ki kell cserélniük. Fontos, hogy az emberek tudják, hogy mindenhol érvényesíthetik a jogaikat” - hangsúlyozta Kispál Edit, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szóvivője az InfoRádiónak.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
A fogorvosnál is reklamálhatunk
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást