Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter szerint az Európai Bizottság legutóbbi – a közel-keleti és afrikai országokkal való együttműködésről, illetve a kék-kártya rendszerről szóló - javaslatairól joggal feltételezhető, hogy a bevándorlás megszervezését készítik elő, míg Magyarország alapjaiban elutasítja a bevándorlást, a családokat támogatná a munkaerő-piaci problémák orvoslására.
"Tehát elvi különbség van az Európai Bizottság és Magyarország álláspontja között és ez az elvi különbség az, amely reményeim szerint a választópolgárok által is megerősítésre kerül."
A kormány egyébként mai ülésén mérlegeli egy új tranzitzóna kialakítását a magyar-szerb határon, Ásotthalom térségében.
Lázár János beszámolt arról is, hogy a kabinet döntött a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ átszervezéséről is, az átalakított intézmény élén Pölöskei Gáborné marad.
"Lesz egy központi létesítmény, ez a Klebelsberg Központ és ennek lesz 58 szervezeti egysége az ország területén, tehát a tervekkel ellentétben eggyel több. Ez az 58 tankerületi intézmény-fenntartó központ önálló költségvetési intézmény lesz."
Kérdésre válaszolva Lázár János közölte, hogy a miniszterelnök és a kormány továbbra is sikeresnek tartja a takarékszövetkezeti integrációt, a szövetkezeteket stratégiai partnerének tekinti a kabinet.
Emellett a tárcavezető bejelentette, hogy a földárverésekből befolyó 250-300 milliárd forintos bevétel felhasználásáról a kabinet tervei szerint ősszel dönthet a parlament.
"Az egyik ilyen javaslat az az, hogy vajon hogyan lehetne földből-földet vásárolni és ezt a földet a gazdaság érdekében hasznosítani, például ipari parkok létrejöttével, van olyan javaslat, amely azt mondja, hogy a teljes összeget adósság-csökkentésre kell fordítani. Van olyan javaslat, amely fölveti annak lehetőségét, hogy akár népegészségügyi programokra, egészség-megőrzésre, kórház-építésre kellene ezeket az összegeket fordítani. Erről szeretnénk egy parlamenti vitát."
Lázár János kitért arra is, hogy várhatóan a mai kormányülésen lezárják a buszgyártási stratégia nyitott kérdéseit. A 3-as metró pótlására vonatkozó budapesti beszerzés ügyében a kabinet megfontolja a Fővárosi Közgyűlés döntését, amely abban az esetben vállalja szolgáltatás – új buszok vásárláshoz képest – drágább megrendelését, ha a kabinet biztosítja ehhez a vásárláson felüli többletköltségeket.