Zsolnai Anikó arról is beszélt, hogy a gyerekek szociális kompetenciáját azonban kizárólag olyan a pedagógus fejlesztheti eredményesen, aki maga is fejlett szociális kompetenciával bír, hiszen a felnőttkori sikeresség szempontjából is fontos a szociális képességek megléte vagy éppen hiánya.
Zsolnai Anikó elmondta, hogy már az osztályterem bútorzatának elrendezése is hatással lehet a szociális kompetenciákra.
„Egy szép, esztétikus környezetben az emberek jól érzik magukat. A csoportkutatásokból tudjuk, hogy ez a csoport kialakulására, fejlődésére is jól hat, de azt nem állítanám, hogy attól lesz jó valakinek a szociális kompetenciája, hogy esztétikus környezetben üldögél, hanem a pedagógusokon és a társas kapcsolatrendszeren múlik” - tette hozzá.
A Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Intézetének professzora kiemelte: „egyre több nemzetközi kutatás mutatja ki, hogy a munkahelyi, magánéleti sikerességünk legalább akkora részét határozza meg a szociális kompetenciák fejlettsége vagy alulfejlettsége, mint a kognitív készségek, képességek fejlettsége. Nagyon jól előrejelzik ezeket a gyerekek iskolában mért szociális képességei. Ha ezek jók, befolyásolják a tanulmányi sikerességüket is. Összességében tehát nagyon komoly szerepük van a szakmai karrierben és a magánéletben is.”
Zsolnai Anikó hangsúlyozta, a manapság elterjedt antiszociális kifejezés furcsa és nem is pontos, mert sokféle értelmezést kaphat. A szociális fejletlenség szerencsésebb megfogalmazás.
„Tény, hogy az utóbbi időszakban egyre több olyan gyerek és felnőtt él, aki valamilyen szociális viselkedésbeli fejletlenséggel bír. Ennek sok oka van, nem lehet egy elemet kiragadni. Az a világhoz, társainkhoz, magamhoz való hozzáállás, amikor egyesek azt mondják: „fogadjanak el ilyennek, mert ilyen vagyok”, teljesen elfogadhatatlan, és ők nem lesznek szociálisan sikeresek, de nem is érzékelik, mi ezzel a probléma” - fűzte hozzá