Nem mind szálloda, ami annak hirdeti magát

InfoRádió
2016. április 26. 20:36
Együttműködően fogadták a szálláshelyek a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság vizsgálatát - mondta az InfoRádióban Vermes Bella szóvivő.

„A fogyasztóvédelmi hatóság a gyógyszálló vagy gyógyszálloda megnevezést alkalmazó szálláshelyeket és azon szállodákat vizsgálta, amelyek a Hotelstars védjegytől eltérő, csillaggal jelzett besorolást alkalmazzák. A vizsgált 173 szálláshely közül 38 esetében találtak jogsértést, ami 22 százalékos kifogásolási arányt jelent” - emelte ki a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője.

Vermes Bella hozzátette, jelentős mennyiségű panasz érkezik a szálláshelyekkel kapcsolatosan. Azért ezt a szempontot vizsgálta a hatóság, mert a fogyasztók többsége a látható csillagok tudatában dönt, hogy megfelelő-e számára a szálláshely vagy nem.

„Gyakori jogsértés volt, hogy a vizsgált szálláshely a szálloda vagy a hotel megnevezést használta annak ellenére, hogy nem felelt meg a jogszabálynak foglalt követelményeknek. Előfordult az is, hogy a szálláshely annak ellenére szállodaként hirdette magát, hogy az üzemeltetője panzió üzemeltetésére kapott engedélyt” - mondta a fogyasztóvédelmi hatóság szóvivője.

Nagyon pozitívak voltak a felügyelők tapasztalatai, a vizsgált szálláshelyek üzemeltetői többsége pozitívan fogadta az ellenőrzéseket és a feltárt hiányosságok mielőbbi kijavítására törekedtek – jelezte Vermes Bella.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Nem mind szálloda, ami annak hirdeti magát
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást