Spanyol mintára nevelnek elfogadásra a Ferencvárosban

Infostart
2016. április 18. 09:11
"Mindenkinek helye van az iskolában" - ezt vallja a 9. kerületi Molnár Ferenc Általános Iskola igazgatója. Az intézményben olyan modellprogram működik, amelyet az Egyesült Államokban a spanyol bevándorlók gyermekeinek integrálására alkalmaznak.

„Hét évvel ezelőtt vezettük be a heterogén összetételű osztályok együttnevelés programját. A környékünkön nagyon heterogén a lakosság összetétele, ehhez alkalmazkodnunk kellett. Megkerestük azt a módszert, amivel hatékonyan meg tudjuk ezt valósítani” - mondta az InfoRádióban a 9. kerületi Molnár Ferenc Általános Iskola igazgatója.

Török Alfréd hozzátette: „a multikulturális jelleg is jellemző is a környékünkre, ami azt jelenti, hogy nagyon különböző képességű szülők gyerekei is lehetnek az iskolánkban, őket is be kell tudnunk sorolni egy osztályba. Tizenöt nemzet képviselői vannak jelen az intézményünkben, akik magukkal hozzák a hagyományaikat, sokszor úgy, hogy magyarul sem tudnak. Vannak törökök, görögök, kínaiak, vietnamiak, arabok, finnek, lengyelek, szírek és természetesen magyarok, sokszor egy osztályon belül. Próbáljuk őket arra nevelni, hogy elfogadják egymást. Ezt segíti ez a módszer is, amelynek az a lényege, hogy egy tanévben mindenki mindenkivel lesz egy csoportban, a közös feladatok révén megismerik egymást, a képességeik összeadódnak. Nem frontális osztálymunka folyik, ami a gyerekeket ösztönzi, hogy részt vegyenek a csoportok munkájában.”

„Sajnos mi is tapasztaljuk, hogy a magasabb státuszú szülők gyakran nem veszik szívesen az alacsonyabb státuszú gyerekekkel történő integrációt, de ma a társadalom és a kerületünk összetétele heterogén, ha kiskorban nem tudjuk ránevelni a gyerekeket az elfogadásra, akkor a jövőt nézve nagy bajban vagyunk” - hangsúlyozta az iskolaigazgató.

„Hét évvel ezelőtt 230 fő volt az iskola létszáma, most 530-an vagyunk, és többszörös a túljelentkezés. Vállaljuk azt a szemlélelet, hogy mindenkinek helye van az iskolánkban, ezáltal lehetősége, hogy esélye legyen az életre. Ezzel mindenki nyer” - hangsúlyozta Török Alfréd.

"Mindenkinek helye van az iskolában" - ezt vallja a 9. kerületi Molnár Ferenc Általános Iskola iskolaigazgatója. Az intézményben olyan modell-program működik, amelyet az Egyesület Államokban a spanyol bevándorlók gyermekeinek integrálására alkalmaznak. Török Alfrédot Sipos Ildikó kérdezte. 


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Spanyol mintáral nevelnek elfogadásra a Ferencvárosban
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást