Mit tegyünk, ha nem jön meg a neten vett jegy külföldről?

InfoRádió
2016. április 18. 09:51
Egyre több fogyasztó vásárol külföldi koncertre, sporteseményre jegyet az interneten keresztül. Sokszor azonban előfordul, hogy a fogyasztó nem kapja meg a jegyeket. Ezért a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Központ nagyobb odafigyelést kér a vásárlóktól - mondta el az InfoRádiónak Kriesch Attila, a központ igazgatója.

A hazánkban vagy külföldön rendezett szabadidős rendezvényekre, koncertekre és sporteseményekre sok külföldi székhelyű online jegyértékesítő vállalkozás is árul belépőjegyeket. Azonban előfordulhat, hogy a külföldi cég nem küldi meg a vásárló részére a jegyeket az esemény kezdetéig vagy hamis jegyeket értékesít, így a várt élmény meghiúsulása mellett az esemény helyszínére történő kiutazás és szállásfoglalás költsége is a fogyasztó káraként jelentkezhet - mutatott rá Kriesch Attila.

 Ennek elkerülésére a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ a határon átnyúló online jegyvásárlások során gyakran előforduló problémák és fontos tudnivalók körében számos dologra hívja fel a fogyasztók figyelmét.

Javasolják, hogy kizárólag hivatalosan kijelölt viszonteladóktól, jegyirodáktól vásároljuk meg a jegyeket. A hivatalos jegyértékesítő pontokról és weboldalakról a rendezvény vagy sportesemény szervezőjénél lehet  tájékozódni.

 Óvakodjunk az olyan weboldalaktól, amelyek arról próbálnak meggyőzni minket, hogy náluk még kapható jegy – általában az eredeti ár többszöröséért – olyan eseményre, melyekre hivatalosan már az összes elkelt. Ilyen esetekben az eladók általában azt ígérik, hogy a jegyet rövid idővel az esemény előtt küldik meg a vásárlónak, vagy pedig a helyszínen adják át részére. Utóbbi esetben többszöri ígérgetés ellenére a jegyet gyakran nem kapja meg a helyszínre kiutazó fogyasztó, az eladó pedig elérhetetlen lesz - hívta fel a figyelmet a központ vezetője.

 Hozzátette: azt is fontos tudni, hogy belépőjegy online megvásárlása esetén a fogyasztót nem illeti meg jogszabály alapján elállási jog, azaz a jegyvásárlás után nem gondolhatjuk meg magunkat, és nem kérhetjük vissza a jegy árát, ha mégsem tudunk elutazni a rendezvényre.

 A szervező döntése alapján a megvásárolt jegyek továbbértékesítésének is szigorú szabályai lehetnek, amelyek be nem tartása a jegy érvénytelenségét és a rendezvényre való bejutás meghiúsulását is eredményezheti - tette hozzá.

 Jelezte, hogy az említett tanácsok hasznosak lehetnek a 2016-os év egyik nagy érdeklődésre számot tartó sporteseményével, a franciaországi labdarúgó Európa-bajnoksággal kapcsolatban is.

A jegyvásárlásra és a jegyek továbbértékesítésre vonatkozó tudnivalók és szabályok megtalálhatók az Európai Labdarúgó Szövetség (UEFA) honlapján, a http://www.uefa.com/uefaeuro/ticketing/faq/index.html oldalon, érdemes ott utána nézni a vásárlásnak - mondta.

Amennyiben pedig valamilyen probléma merül fel egy külföldi jegyértékesítő portálon vásárolt belépőjeggyel kapcsolatban, az Európai Fogyasztói Központhoz   (www.magyarefk.hu) lehet fordulni tanácsért és ingyenes segítségért. A magyar fogyasztók akkor kérhetik a központ közreműködését, amikor a panasszal érintett külföldi vállalkozás nem Magyarországon, hanem valamely másik európai uniós tagállamban, valamint Izlandon vagy Norvégiában rendelkezik székhellyel - mondta el az igazgató.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
160407 BEL1 1130 jegyvásárlás neten Krisch KI
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást