Már a múlt század végén is elavult volt a Nyugati pályaudvar

InfoRádió
2016. április 15. 21:27
A vasút üzemmódváltása a Nyugati pályaudvar különféle épületeit és hajdani területének egyes részeit fölöslegessé tette -- mondta az InfoRádiónak a Budapesti Műszaki Egyetem Út- és Vasútépítési Tanszékének docense. Kazinczy László felhívta a figyelmet, hogy az utazóközönségtől évekig tartó, nagy áldozatokat követel majd a pályaudvar átépítése.

„A Nyugati pályaudvar minden szempontból elavult. Nemhogy a 21-dik, de a 20-dik század második fele követelményeinek sem felelt meg, indokolt az átépítése. Egyrészt azért, mert megváltoztak a vasútüzemi körülmények, üzemmódváltások történtek: gőzvontatásról dízelre, arról elektromosra, a mozdonyvonatos vontatásról motorvonati szállításra, ezek más technológiát, tárolási körülményeket igényelnek. Nagy értékű elektronikai berendezések vannak a vonatokban, a vágányhálózat, a biztosítóberendezés is elavult, tehát a pályaudvart mindenképpen át kell építeni. Területek is feleslegessé válnak, a technológiák fejlődése miatt nincs annyi helyre szüksége a vasútnak. Ahhoz, hogy a város belsejében további évtizedeket, évszázadokat tudjon megélni, a pályaudvart és a környezetét át kell építeni” - hangsúlyozta a BME Út- és Vasútépítési Tanszékének docense.

A hírek szerint 2018 és 2022 között történne a Nyugati pályaudvar felújítása és a Podmaniczky Park építése. Arról, hogy ez mivel jár majd, Kazinczy László azt mondta: „nagyon nehéz közlekedési viszonyokra kell majd számítani az átépítés a négy évében. Mivel a vonatok nem tudnak a pályaudvar területére bemenni, kisebb, budapesti állomásokon fognak megfordulni. Ennek kicsi próbája volt a tavaly nyáron, amikor két hétig a korábbi állomások: Újpest, Kőbánya-Kispest és Kelenföld vette át a végállomás szerepét. Az utasoknak hosszabb menetidővel, több átszállással kell számolniuk.”


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Már a múlt század végén is elavult volt a Nyugati pályaudvar
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást