A BKK volt vezetője az InfoRádióban elmondta, a fakivágások hívták fel a figyelmet a projektre, de az igazi kérdés az, mi értelme van ott egy ekkora mélygarázst építeni.
"A József nádor tér a belváros forgalom-csillapított zónájának közepén fekszik, egy több mint ötszáz férőhelyes mélygarázst megközelíteni autóforgalommal és egyáltalán kiszolgálni, roppant nehéz. A József Attila utcában, a Lánchíd környékén enélkül is állandóak a torlódások" - jegyezte meg.
Vitézy Dávidnak minden ilyen beruházással elvi problémája is van: ha a sűrűn lakott területen több parkolóhelyet létesül, mint volt, az vonzóvá teszi az autóval való megközelítését.
"Nem értek egyet egyetlen olyan garázsberuházással, ahol legalább annyi parkolóhelyet nem szüntetnek meg, mint amennyi a föld alatt létesül. Kiderült a beruházócég nyilatkozataiból, hogy nem terveznek ilyet, sőt még a József nádor téren is visszaállítanák a korábbi felszíni parkolást. Volt arra jó példa Budapesten - a Szabadság téri mélygarázs vagy a Kossuth Lajos téren az autók eltüntetése a Parlament elől és a mélygarázs megépítése -, ahol úgy sikerült megvalósítani a mélygarázst, hogy csökkent a közterület terhelése, több közterület és zöldfelület jött létre" - fejtette ki.
Vitézy Dávid szerint nem tudni, hogy a mélygarázsba közlekedő autók hogyan nem okoznak a jelenleginél nagyobb dugót a környéken.
"Ez egy nagyon nagy kapacitású mélygarázs, nagy kérdés, és nincs bemutatva sehol a megoldása annak, hogy a József nádor tér déli oldalán, ami csak a Lánchíd felől megközelíthető, ennyi autó hogyan tud be- és kihajtani, hogyan nem lesz még a mostaninál sokkal nagyobb torlódás a József Attila utcában. Ez a kérdés messze nem csak a fákról szól, hanem arról is, hogy a beruházás indokolt-e, szükséges-e, jót tesz-e a város élhetőségének. Ebben nekem erősek a kételyeim. Ha indokolt a mélygarázs, akkor is csak úgy szabad megépíteni, ha legalább annyi, de még több felszíni parkolóhelyet megszüntetnek, amiből színvonalas közterület és zöldfelület lesz. Ez a mélygarázs beruházás elkezdődött, a hatásain úgy lehetne enyhíteni, ha nem lesz plusz forgalomvonzó hatása" - mondta az InfoRádióban.
Hanganyag: Sipos Ildikó