A KLIK átvenné az üzemeltetést is

Infostart
2016. február 23. 20:26
A fenntartás után az iskolák üzemeltetését is átvenné a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ az önkormányzatoktól, ez a legvalószínűbb forgatókönyv - derült ki egy háttérbeszélgetésen. Az oktatási államtitkár szerint ez tisztázná a felelősségi vitákat, ám hangsúlyozta: meg nem döntöttek a kérdésben. A KLIK átalakításáról két hét múlva határozhatnak.

Felelősségi viták, tisztázatlan feladatok, jogkörök - ezek mindennapos nehézséget jelentették az iskolákban mióta a fenntartás és az üzemeltetés két külön működtetőhöz került. A jogszabály értelmében a KLIK megalakulásakor átvállalta a fenntartói​-​szakmai feladatokat, és a három ezer fő alatti településeken a működtetést​ is‎.

A nagyobb városokban azonban az önkormányzat maradt az üzemeltető. Ez számos helyzetben vetett fel kérdéseket: hosszas viták kezdődtek arról, hogy a beázott tető, vagy az elnyűtt iskolapadok kicserélése vajon kinek a kompetenciája, és legfőképpen ​ki fizeti.

Az oktatási államtitkár ennek vetne véget azzal, hogy a KLIK hatáskörébe utalná a működtetési feladatokat is.

Palkovics László szerint erre július elsejével sor kerülhetne, tehát a következő tanévben már az Intézményfenntartó felelne mindenért az iskolákban. A működtetés költségét pedig a jövőben a KLIK egyébként is rendezésre váró büdzséjébe építenek be, az átmeneti időszakban pedig - például az idei második fel évben​ - ​megállapodnának az önkormányzatokkal a szükséges összeg átcsoportosításáról.

A ​háttérbeszélgetésen​ úgy tűnt: ez a legvalószínűbb opció, ám az államtitkár hangsúlyozta: nem született döntés, a szakmai bizottságok még egyeztetnek a kérdésről. Palkovics László hozzátette: nem egységes az önkormányzatok álláspontja az üzemeltetés átadásával kapcsolatban, de az nyilvánvalóan rossz megoldás, ha továbbra is két felelős van. Az államtitkár szerint ez esetben segíthet a felelősségi körök részletes tiszt​ázása​, azonban nyilvánvalóvá tette: a másik ​opciót​ jobbnak tartja​.

Arról már határozták, hogy a KLIK-et kisebb egységekre bontják, és a döntéshozatalt közelebb viszik az iskolákhoz. A kérdés az, hogy mekkora tankerületekre lenne szükség az optimális működéshez - tette hozzá az államtitkár.


KAPCSOLÓDÓ HANG:
Hanganyag
A böngészője nem támogatja a HTML5 lejátszást